اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 29 آبان 1392 / کد مطلب: 7345 / نظرات: 0

نماینده مردم سبزوار/


حدود نیمی از نیاز فولاد در داخل کشور تولید می شود


حدود نیمی از نیاز فولاد در داخل کشور تولید می شود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حدود نیمی از نیاز فولاد کشور و رقمی بین 12 تا 14 میلیون تن در داخل تولید می شود.

به گزارش سبزوارپیام،رمضانعلی سبحانی فر روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نیاز کشور به فولاد سالانه 26 میلیون تن است که بیش از نیمی از این میزان وارد کشور می شود.

وی اظهارداشت: خام فروشی در حوزه مواد معدنی استخراجی از معادن از مهمترین مشکلات فعلی در این حوزه است که باید با توسعه و افزایش صنایع تبدیلی جلوی این وضعیت گرفته شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی از مهمترین نیازهای امروز در کشور است که باید در دستور کار جدی دولت قرار گیرد.

وی افزود : هفت مجتمع فولاد دولتی در سطح کشور وجود دارد که بهره برداری از فازهای جدید آنها می تواند تامین بخش مهمی از نیاز را بر عهده گیرد.

وی گفت: بهره برداری از بخش های جدید این مجتمع ها موجب می گردد تا از صادرات بخش عمده ای از سنگ آهن در کشور جلوگیری شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: هم اینک میزان فرآوری سنگ آهن در کشور بیش از10 تن است که اگر بین 10 تا 12 میلیون تن دیگر به این میزان افزوده شود به سطح مطلوبی از فرآوری در این بخش خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: باید با اولویت در حوزه وزارت صنعت،معدن و تجارت بهره برداری کامل از این مجتمع ها باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت:در حوزه اکتشاف معادن نیز در کشور بسیار ضعیف کار شده است و فقط از 10 تا 15 درصد ظرفیت معادن موجود برداشت می شود که لازم است در این راستا دولت جدید، برنامه ریزی مدون و موثری انجام دهد



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.