اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 آبان 1392 / کد مطلب: 7340 / نظرات: 0


دو ایستگاه مطالعه در شهرستان سبزوار آماده بهره برداری شد


دو ایستگاه مطالعه در شهرستان سبزوار آماده بهره برداری شد  معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار از بهره برداری دو ایستگاه مطالعه طی هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام، معصومه فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : یکی از این ایستگاه ها در محل پایانه مسافربری و دیگری در بانک ملی مرکزی این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت : ایستگاه مطالعه پایانه مسافربری فردا و ایستگاه مطالعه بانک ملی مرکزی سبزوار اوایل آذرماه افتتاح می شود.

معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار تعداد عناوین کتاب های هر کدام از این ایستگاه های مطالعه را 15 عنوان ذکر کرد و گفت : هر کدام از این ایستگاه ها حاوی 750 جلد کتاب است .

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم مردم، هدف از این اقدام را گسترش فرهنگ مطالعه بین آحاد جامعه عنوان کرد.

فلاحی با بیان اینکه مراجعه کنندگان در صورت علاقمندی به هر کدام از کتابهای ایستگاه های مطالعه می توانند کتابها را به منزل برده و پس از مطالعه به یکی از ایستگاه ها یا کتابخانه ها تحویل دهند ،افزود : افراد در صورتی که تمایل داشتند کتاب را خریداری کنند می توانند 20 هزار ریال به حساب ناشر کتاب واریز کنند.

معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار همچنین خواستار اطلاع رسانی بیشتر برای استفاده مردم از ایستگاه های مطالعه شد و گفت : مراکزی که به ایستگاه مطالعه مجهز می شوند اطلاع رسانی بیشتری برای استفاده عموم مردم از کتاب ها داشته باشند.

فلاحی به برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از کتابهای ایستگاه مطالعه و اهدا هدایای نقدی به برندگان این مسابقات اشاره کرد و گفت : علاقمندان می توانند برای شرکت در این مسابقات به کتابخانه ها و یا سایت Booke.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به افتتاح این ایستگاه ها در فازهای مختلف در سراسر کشور، اظهار داشت : این دو ایستگاه در فاز چهار در این شهرستان افتتاح می شود.

معاون اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت : این نهاد برای تامین کتاب مورد نیاز با گروه های هدف همکاری می کند و بعد از تشکیل ایستگاه به صورت دوره ای کتاب ، مجله و نشریات در اختیار آنان قرار می دهد.

فلاحی طرح ایستگاه های مطالعه را در مکانهای پرتردد و مسقف همچون ادارات و نهادها ، پایانه ها ، فرودگاه ها ، بانک ها و هر جایی که با تقاضا و مراجعه مردم است قابل اجرا عنوان کرد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم گفت : این اداره آمادگی دارد هر سه ماه یکبار نشریات ، مجلات و فصلنامه های موجود را به متقاضیانی از سازمان ها ، ادارات ، مساجد ، مطب پزشکان ، آرایشگاه ها و غیره که مردم به این مراجعه دارند ، اهدا کنیم .




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.