اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 آبان 1392 / کد مطلب: 7334 / نظرات: 0

یک مسوول /


20 نمایشگاه کتاب در مدارس سبزوار بر پا شد


20 نمایشگاه کتاب در مدارس سبزوار بر پا شد  کارشناس فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش سبزوار گفت : به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ، 20 نمایشگاه کتاب در آموزشگاههای این شهرستان بر پا شد .

به گزارش سبزوارپیام، محمد اسماعیلی روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه کتاب دانش آموزی آموزشگاه 13 آبان سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، سهم سبزوار را ا‍‍‍‍‍‍‍ز طرح سراسری ˈ 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه کشور ˈ 20 نمایشگاه دانش آموزی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از این تعداد نمایشگاه دو نمایشگاه هم در مدارس روستاها دایر شده ،گفت : این نمایشگاه ها در مقاطع ابتدایی و متوسطه در هفته کتاب برگزار می شود.

وی تقدیر از اعضای فعال کتابخانه های آموزشگاهی ، خادمان فعال حوزه کتاب در سطح آموزشگاه ها و برگزاری مسابقه کتابخوانی را از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح مدارس این شهرستان دانست .

وی گفت : نشست آموزش خانواده برای افزایش سرانه مطالعه کتاب در بین دانش آموزان ، آشنا کردن بیشتر دانش آموزان با کتابخانه ها و فواید مطالعه مفید و هدفمند ، برگزاری مسابقات مختلف و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های این هفته در مدارس سبزوار است.

اسماعیلی همچنین به بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها در هفته بزرگداشت کتاب اشاره کرد و گفت : در این هفته دانش آموزان می توانند به صورت رایگان در کتابخانه ها عضو شوند.

کارشناس فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش سبزوار، ترویج کتابخوانی را از وظایف همه دستگاه ها بویژه دستگاه های فرهنگی عنوان کرد و گفت : بایستی با ارایه برنامه های فرهنگی سعی کنیم هر چه بیشتر دانش آموزان را به سمت مطالعه مفید سوق دهیم.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش هم در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن مطالعه کتاب اقداماتی هدفمند را انجام داده است .

وی ایجاد ایستگاه های مطالعه در زنگ های تفریح مدارس و نیز در دسترس قرار دادن کتاب از طریق ایجاد کتابخانه های آموزشگاه های شبانه روزی را از جمله برنامه های در راستای ترویج کتابخوانی در بین دانش آموزان عنوان کرد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.