اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 26 آبان 1392 / کد مطلب: 7329 / نظرات: 0


مدیر جهاد کشاورزی: پروژه تولید محصول سالم در بخش مرکزی سبزوار اجرا شد


مدیر جهاد کشاورزی: پروژه تولید محصول سالم در بخش مرکزی سبزوار اجرا شد معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از اجرای پروژه تولید محصول سالم با عنوان IPM در سطح یک هزار هکتار در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

 مهندس محمدجواد ایزدیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:این پروژه در سال زراعی 92-91 به منظور تولید محصول سالم با همکاری کلینیک گیاه پزشکی و چهار نفر از ناظرین گیاه پزشک و 177 نفر بهره بردار از بخش مرکزی این شهرستان اجرا شد.

وی گفت: دو محصول باغی انار و پسته موفق به دریافت پروانه محصول سالم از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خراسان رضوی شدند.

وی اظهارداشت: در اجرای این طرح با کاهش یا عدم مصرف سموم و کودهای شیمیایی و همچنین مبارزه بیولوژیک، زراعی و مکانیکی 9 نفر از بهره برداران این منطقه 300 تن محصول سالم تولید کردند.

وی گفت : محصول سالم محصولی است که باقی مانده سموم، کودهای شیمیایی و عناصر سنگین در آن در حد مجاز باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود : برای تداوم و تشویق کشاورزان در تولید محصول سالم می توان با اجرای طرح های حمایتی و همچنین تشکیل بازار هدف در عرضه مستقیم محصولات سالم گام موثرتری در این راستا برداشت.

تولید محصول سالم ،افزایش در آمد در تولید،حمایت از دشمنان طبیعی آفات ،بازدید و مراقبت دائمی مزرعه از کاشت تا برداشت،کارشناس شدن کشاورزان از اهداف اجرای این پروژه است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.