اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 25 آبان 1392 / کد مطلب: 7322 / نظرات: 1

در دهه دوم محرم/


60 هیات مذهبی برنامه های سوگواری برگزار می کنند


60 هیات  مذهبی برنامه های سوگواری برگزار می کنند  رییس شورای هیات های مذهبی سبزوار گفت : در ایام دهه دوم ماه محرم بیش از 60 هیات مذهبی در این شهرستان مراسم عزاداری برگزار می کنند.

به گزارش سبزوارپیام، حسین کارگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : حدود 300 هیات مذهبی فعال در شهرستان سبزوار وجود دارند که از این تعداد 190 هیات مذهبی ساماندهی شده و کد شناسایی دریافت کرده اند.

وی با اشاره به برنامه های هیات های مذهبی این شهرستان در دهه اول ماه محرم، اظهار داشت : در این مدت حدود 45 ایستگاه صلواتی و 16 تکیه فعال در سبزوار به مناسبت ایام محرم راه اندازی شد.

کارگری افزود: بر رویکرد فرهنگی و آگاه سازی جوانان در برنامه های هیات های شهرستان تاکید شده است .

وی افزود : خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده در این شهرستان در دهه اول ماه محرم هیچ موردی از استفاده موسیقی های غیر مجاز در مراسم عزاداری گزارش نشده است .

کارگری با اشاره به اطلاع رسانی و تشکیل جلسات برای ساماندهی هیات ها، افزود : بقیه هیات ها نیز در حال انجام مراحل تشکیل پرونده برای دریافت کد شناسایی هستند.

رییس شورای هیات های مذهبی سبزوار گفت : هیات های مذهبی دارای پتانسیل بالا و خوبی در حوزه مسائل مذهبی و معنوی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... هستند که می توان از این پتانسیل ها به نفع جامعه بهره برداری کرد.

وی اظهار داشت : مردمی بودن و برخاستن از اعتقادات و ارزش های عمیق رمز ماندگاری هیات های مذهبی است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری در دهه اول محرم به نحوه بسیار باشکوه و مطلوب در سبزوار از پشتیبانی اداره تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی این شهرستان تقدیر کرد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.