اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 آبان 1392 / کد مطلب: 7287 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


امر به معروف باید سیره مسلمانان جهان باشد


امر به معروف باید سیره مسلمانان جهان باشد امام جمعه سبزوار گفت: امربه معروف و نهی از منکر باید سیره مسلمانان و شیعیان جهان باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی در خطبه‌های این هفته سبزوار، با اشاره به «امر به معروف و نهی از منکر» به‌عنوان یکی از درس‌های عاشورا، گفت: این دو فریضه مهم در کشور مظلوم واقع شده است.

خطیب جمعه سبزوار بیان کرد: متاسفانه این فریضه مهم به‌عنوان یکی از درس‌های امام حسین(ع) تا حدودی به فراموشی سپرده شده‌است.

وی عاشورا را یکی از مهترین امتیازات شیعه نسبت به دیگر جوامع بشری دانست و اذعان کرد: محرم و عاشورا یکی از ایام بی نظیر در تاریخ است.

خطیب جمعه سبزوار سپس به برخی از جنایات روز عاشورا همچون قطعه‌قطعه کردن پیکر شهدا، قرار دادن سر بریده اباعبدالله(ع) در تنور، جنایت ساربان، آتش زدن خیمه‌ها و... اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: یکی از بهترین هدیه‌ها، هدیه کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

ابراهیمی با اظهار تاسف از این‌که بچه‌های زیر سنین 11 و 12 سال بیشتر اوقات خود را به تماشای تلویزیون می‌پردازند، گفت: این قشر در آینده کمتر به کتاب علاقمند می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که باید به هر کتابی اجازه انتشار داده‌نشود، بیان کرد: متاسفانه در بین کتاب‌هایی که در دسترس عموم است، کتاب‌های انحرافی وجود دارد.

وی با عنوان این‌که باید همه گونه کتاب در اختیار اهل فن و تحقیققرار گیرد؛ چراکه لازمه کار آنهاست، ادامه داد: نباید هر کتابی در اختیار عموم قرار گیرد چراکه کتاب فاسد همانند غذای فاسد است.

امام جمعه سبزوار به اهمیت کتاب و کتابخوانی از دید قرآن و روایات پرداخت و به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید همانند خوردن و خوابیدن در زندگی مردم وارد شود" اشاره کرد.

وی همچنین به برخی از دیگر مناسبت‌ها همچون سالروز شهدای پاسدار در سوسنگرد در سال 59 اشاره و یکی از عاملان این حادثه را بنی صدر عنوان کرد.

خطیب جمعه سبزوار سپس با بیان بخشی از وصیتنامه سیاسی الهی امام(ره) در خصوص اینکه "کسانی که اصلا خدا را نشناخته‌اند نمی‌توانند خلاف ایده یک ملت را بر آنان تحمیل کنند"، ابراز کرد: ظلم و جنایات استکبار به افغانستان، پاکستان، سوریه و... نتوانست عقیده آنان را تغییر دهد.

وی همچنین با طرح این سوال که" آیا نماز جمعه در روز یازدهم محرم حرام است؟" از برخی از مسوولان هیئتهای مذهبی انتقاد و اذعان کرد: مردم تقصیری در این خصوص ندارند و باید به آنان آگاهی داده شود.

امام جمعه  سبزوار از شورای هماهنگی تبلیغات گلایه کرد و گفت: این شورا باید اینگونه مسایل را به مردم اعلام کند.
 ایسنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.