اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 20 آبان 1392 / کد مطلب: 7256 / نظرات: 0

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار


ارتقای سرانه مطالعه همکاری همه مسوولان رامی طلبد


ارتقای سرانه مطالعه همکاری همه مسوولان رامی طلبد  معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار گفت : ارتقای سرانه مطالعه مفید در شهرستان نیازمند برنامه ریزی ، همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از  ایرنا ، رضا مدرسی پور روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی سبزوار، افزود : کتابخوانی از نیازهای ضروری هر جامعه ای است و همگان باید ترویج این فرهنگ را وظیفه خود بدانند.

وی با بیان اینکه کاهش سرانه مفید مطالعه یک اخطار بزرگ در زمینه فرهنگی است که بایستی به آن توجه ویژه کرد، افزود : همه دستگاه های اجرایی بویژه انجمن کتابخانه ها با همکاری دستگاه های فرهنگی و آموزشی بایستی بستری آماده کنیم که سرانه مطالعه در شهرستان را با ارایه راهکارها و برنامه هایی ارتقا دهیم.

وی با اظهار اینکه بایستی دستگاه های فرهنگی ، آموزشی و نهاد کتابخانه ها با مشارکت و تعامل با یکدیگر برنامه هایی در راستای ایجاد جاذبه در بحث کتاب و کتابخوانی ارایه دهند، افزود : این برنامه ها باید به گونه ای باشد تا همه مردم بویژه جوانان با احساس نیاز به مطالعه زمانی را برای این امر مهم اختصاص دهند.

وی هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مغتنم در جهت ارج بخشیدن دوباره به کتاب و کتاب خوانی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان کرد و افزود : البته کتاب و کتاب خوانی به یک هفته منحصر نمی شود بلکه باید در همه ایام سال برنامه هایی هدفمند در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب داشته باشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از کودکی گفت : مهدهای کودک و مدارس یکی از مهمترین پایگاههای فرهنگی است که با ایجاد بسترهای لازم در آنها می توانندبه توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی کنند.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی سبزوار نیز در این نشست گفت : این شهرستان دارای هفت کتابخانه عمومی نهادی و هشت کتابخانه مشارکتی است .

معصومه فلاحی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب از 25 آبان تا دوم آذر ماه افزود : در این هفته عضویت در کتابخانه های سبزوار رایگان است.

وی با بیان اینکه همه اعضا کتابخانه در شبکه کتابخوانان حرفه ای هم عضو می شوند، افزود : در این شبکه اعضا به صورت مجازی به تبادل فکر و اندیشه می پردازند و همچنین می توانند در مسابقات کتابخوانی نیز شرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های کتاب در 20 آموزشگاه سبزوار و نیز نمایشگاه تازه های کتاب در همه کتابخانه ها در هفته کتاب و کتابخوانی گفت : همچنین در این هفته یک نمایشگاه کتاب در کتابخانه بیت الهدی سبزوار برگزار می شود.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی ، برگزاری جلسات شعر آیینی ، نشست ادبی ، قصه نویسی ، شاهنامه خوانی ، مثنوی خوانی ، برگزاری جلسات تفسیر قرآن ، برگزاری شب شعر عاشورایی ، راه اندازی بخش کافی نت کتابخانه بیهقی ششتمد و برگزاری مراسم نکوداشت و تقدیر از خیران و اهداکنندگان کتاب ، کتابداران نمونه و اعضا نمونه کتابخانه ها را از جمله برنامه های هفته کتاب در سبزوار عنوان کرد . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.