اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 آبان 1392 / کد مطلب: 7207 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد :راهی که امام برای ما ترسیم کرد ادامه خواهیم داد


 حجت الاسلام والمسلمین ثباتی مقدم در جمع دانش آموزان به تشریح سه واقعه مهم در 13 آبان پرداخت.
امام جمعه ششتمد در جمع دانش آموزان ششتمد گفت: در 13 آبان سه واقعه مهم در سه زمان متفاوت اتفاق افتاده است که شهادت دانش آموزان در دانشگاه تهران قبل از انقلاب یکی از این اتفاقات است.

حجت الاسلام والمسلمین ثباتی مقدم افزود: حضرت امام خمینی«ره» قانون کاپیتولاسیون را ظلم به ملت ایران می دانست و به این قانون اعتراض کرد و رژیم نیز نسبت به تبیعد حضرت امام «ره» به ترکیه اقدام نمود که تبعید امام «ره» در 13 آبان سال1343 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: این دو اتفاق در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و واقعه سوم روز 13 آبان ماه تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان بود.

امام جمعه ششتمد اظهار داشت: این دانشجویان که بعدها به دانشجویان خط امام مشهور شدند توانستند سفارت آمریکا را تسخیر کنند و کارکنان سفارت توانسته بودند برخی از اطلاعات سفارتخانه را معدوم و برخی را با دستگاه بصورت رشته درآوردند که دانشجویان با تلاش فراوان توانستند این اسناد را بازسازی کنند و با مرتب کردن این اسناد مشخص شد که کار سفارت آمریکا کاملاً کار جاسوسی بوده است.

 حجت الاسلام والمسلمین ثباتی مقدم ادامه داد:آمریکا تلاش فراوانی در جهت آزاد کردن جاسوسان خود در ایران را داشت و حتی با اطلاعات دقیق هواشناسی برنامه حمله و آزادکردن جاسوسان خود را طراحی کرده بود که واقع تاریخی طبس و طوفان خدائی اتفاق افتاد.

وی گفت: آنچه که در هر سه این اتفاقات مشترک است اینست که دست آمریکا در همه این واقعه ها دیده می شود و امروز روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار نامیده شده است.

امام جمعه ششتمد گفت: همه ما راه دانش آموزان شهید و راهی را که امام ترسیم کرد را ادامه خواهیم داد.سبزوار نیوز





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.