اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 آبان 1392 / کد مطلب: 7203 / نظرات: 0


پنج خانه عالم در روداب سبزوار آماده بهره برداری شد


پنج خانه عالم در روداب سبزوار آماده بهره برداری شد  بخشدار روداب سبزوار گفت : در آستانه ماه محرم پنج خانه عالم در این بخش تکمیل شده و آماده بهره برداری است .

به گزارش سبزوارپیام،محمود شم آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افتتاح رسمی این خانه های عالم پس از ایام محرم ، افزود : این خانه های عالم در روستاهای محمدآباد ، اریان ، درقدم ، پروند و برآباد این بخش احداث شده است.

وی اظهار داشت : برای احداث این پنج خانه عالم یک میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو خانه عالم در روستاهای ملوند و دارین بخش روداب سبزوار احداث شده بود ،افزود : از دو سال گذشته احداث 13 باب خانه عالم در این بخش آغاز شده است .

بخشدار روداب گفت: از این 13 خانه عالم سه باب خانه عالم در روستاهای شمس آباد ، کلاته میرعلی و چاه شند تکمیل شده بود و در پنج روستا هم در حال حاضر آماده بهره برداری است.

وی اظهار داشت : احداث پنج خانه عالم دیگر هم در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 30 درصد بوده و تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد .

وی با اظهار اینکه یکی از مشکلات ساختاری برای اعزام روحانیون نبود خانه عالم در روستاها است ،گفت : در صورتی که امکان حضور روحانی ثابت برای همه ایام فراهم نباشد از این خانه های عالم برای فعالیت های فرهنگی و قرآنی هم استفاده می شود.

بخشدار روداب با بیان اینکه این بخش دارای 61 روستا است که 41 روستای آن بالای 20 خانوار هستند، افزود : باید به سمت و سویی پیش برویم که هر کدام از روستاها دارای یک خانه عالم باشد.

وی با اشاره به ضرورت احداث خانه عالم به عنوان یکی از اولویت های فرهنگی هر روستا گفت : بایستی در احداث پروژه های عمرانی با نگاه فرهنگی ویژه احداث خانه های عالم هم به عنوان اولویت از سوی مسوولان پیگیری شود.

وی حضور روحانی در روستا را موجب کاهش آسیب های اجتماعی ، تقویت مباحث ارزشی و معنوی و نیز حفظ وحدت و انسجام عنوان کرد و گفت : احداث خانه های عالم نیازمند توجه بیشتر مسوولان است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.