اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 آبان 1392 / کد مطلب: 7178 / نظرات: 2

در جشنواره تئاتر معلولین استان/


همه نهادها در اشتغال معلولان مسوول هستند


همه  نهادها  در اشتغال معلولان مسوول هستند  معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت : فقط بهزیستی مسوول اشتغال معلولان نیست بلکه همه دستگاه ها ، نهادها و بخش خصوصی بایستی خود را مسوول بدانند.

به گزارش سبزوارپیام، دکتر حمیدرضا پوریوسف روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر معلولین استان خراسان رضوی به عنوان ˈپویش ˈ در سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بهزیستی برنامه ریزی و تسهیل اشتغال معلولان را بر عهده دارد.

وی با اشاره به همکاری نکردن سازمان ها و ادارات در خصوص سهمیه سه درصدی اشتغال معلولان، گفت : در سال های اخیر هم که استخدام بخش دولتی تقریبا به صفر رسیده این برنامه جای گسترش نداشته است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: دادن خدمات مستقیم به مددجویان بهزیستی مدنظر نیست بلکه بایستی زمینه توانمندسازی آنان را فراهم کنیم و خود اشتغالی و اشتغال خانگی را در بهزیستی توسعه دهیم.

دکتر پوریوسف اظهارداشت : همچنین بهزیستی آمادگی دارد به کارفرمایانی که معلولان را به کار گیری کنند از طریق سهمیه بیمه کارفرما و یا تسهیلات بانکی، کمک کند.

وی در پاسخ به مشکل کمبود اعتبار در اشتغال معلولان گفت : اعتقاد داریم فقط کمبود اعتبار مشکل اشتغال معلولان نیست بلکه ما باید ابتدا نگرش اشتغال و خودکفایی را در آنان ایجاد کنیم و در حقیقت عزت و اعتماد به نفس معلولان را ارتقا دهیم .

وی با اشاره به توسعه وسایل کمک توانبخشی نیز گفت : در حال حاضر با 35 نفر پشت نوبتی کاشت حلزون شنوایی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری در افراد پشت نوبت برای دریافت این خدمت داشته ایم .

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت : همچنین امسال قصد داریم طرح های جدید طرح مراقبت از منزل برای معلولان را توسعه دهیم .

وی با اشاره به اجرای طرح ˈاوتیسمˈ برای کودکان دو تا پنج سال به صورت پایلوت در استان خراسان رضوی و چهار استان دیگر کشور، گفت : این طرح پس از نظرسنجی در کل استان اجرا می شود.

دکتر پوریوسف در خصوص جشنواره تئاتر معلولین استان خراسان رضوی ( پویش ) در سبزوار هم گفت : قصد داریم پس از اتمام جشنواره دبیرخانه دائمی تئاتر در استان مستقر شود.

وی ادامه داد : با تقویت زمینه های هنری دیگر همچون متون نمایشی ، داستان نویسی و سایر هنرها و نیز استعدادیابی قصد داریم هر چه بیشتر معلولان را در فعالیت های فرهنگی و هنری سهیم کنیم . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.