اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 آبان 1392 / کد مطلب: 7174 / نظرات: 0


جشنواره استانی تئاتر معلولان در سبزوار آغاز شد


جشنواره استانی تئاتر معلولان در سبزوار آغاز شد  نخستین جشنواره استانی تئاتر معلولان با عنوان ˈپویشˈ روز پنجشنبه در تالار کاشفی شهرستان سبزوار آغاز شد.
 
به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در حاشیه این مراسم طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هنرهای نمایشی می تواند بهترین و زیباترین پیام ها را با ساختار دراماتیک و جذاب به صورت تاثیر گذار به تماشاچی منتقل کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی در ارتباط با هنر تئاتر رویکرد مناسب به مسائل دینی و ارزشهای والای انسانی بوده است.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر معلولان با هدف تعالی هنر نمایش، شناسایی، جذب و پرورش استعدادها و ارائه آثار ارزشمند با محتوای مبتنی بر ارزشهای انسانی در این شهرستان برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره به میزبانی اداره بهزیستی و با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، مرکز هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی، آموزش و پرورش، هلال احمر و تیپ 47 سلمان برگزار شده است.

مشکانی افزود: در این جشنواره تئاترهای حلالم کن مادر به کارگردانی جوان از شهرستان مشهد، راز آن شب بارانی به کارگردانی هادی وکیلی از تربت حیدریه، مرداب نشینان به کارگردانی کریمی از مشهد، بدون خداحافظی به کارگردانی درویش رحیمی از تربت جام، خواستگاری سنتی به کارگردانی حسن عنایت پور از سبزوار، به روی صحنه می روند.

وی گفت: قاب خاطره به کارگردانی بیاتی از فیروزه، مادرها فرشته اند به کارگردانی آتش فزا از درگز، رویای سکوت به کارگردانی سکاکی از نیشابور، فرشته ها می میرند به کارگردانی محمد شهریاری از تربت حیدریه، دوستت دارم عزیزم به کارگردانی قاسمیان از خراسان شمالی، جشم آرو به کارگردانی حسن عنایت پور از سبزوار و آرش به کارگردانی وکیلی از تربت حیدریه هم از دیگر تئاترهای این جشنواره است.

جشنواره مزبور تا 11 آبان ماه جاری در این شهرستان ادامه خواهد داشت./3





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.