اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 مهر 1390 / کد مطلب: 716 / نظرات: 0


کانون فرهنگی وهنری خورشید شرق مسجد امام رضا (ع) سبزوار افتتاح شد


 

 

  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از افتتاح کانون فرهنگی وهنری خورشید شرق در مسجد امام رضا (ع) سبزوار با حضور جمعی از مدیران ادارات و مسوولان کانونهای فرهنگی و تربیتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار "مجید عسکری " دراین مراسم  گفت : مسجد منبع نور و الهام بخش تمامی خوبیهاست و تربیت و رشد صحیح دینی و مذهبی در این مکان مقدس پا می گیرد .

 وی مسجد را مقدس ترین و ناب ترین فضای رشد فضائل معنوی واخلاقی و دینی دانست  که تمام رویدادهای مهم ومعنوی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از آن شکل گرفته است .

وی  وجود تشکیلات منسجم که بتواند مسائل دینی را در ظرف فرهنگ و به زبان هنر که بیانی نافذتر و ملموس تر است در قلب و اندیشه و روح و جسم فرزندان انقلاب اسلامی جاری سازد را از ضروریات هر مسجد عنوان کرد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار  رسالت کانون های فرهنگی وهنری مساجد را مقدس و در راستای ترویج اهداف دین و آئین دانست .

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به  حضور  نونهالان ، کودکان و نوجوانان در مسجد گفت : بایستی  قدر حضور پرشور کودکان و نوجوانان در این مسجد را که از گنجینه های آینده ساز انقلاب اسلامی هستند بدانیم .

 وی افزود : بویژه در این مناطق محروم که فرزندان ما از امکانات فرهنگی و هنری کمتری برخوردارند و مسجد می تواند مکانی بسیار مناسب برای جذب آنان باشد.

 وی  اظهار داشت :  باید مسائل را در حد و علاقمندی  بچه ها بیان کرد که چون سروکارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد.

بر اساس این گزارش دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی وهنری مساجد در انتها به هشت نفر از کودکان و نوجوانان که مشارکت خوبی در این برنامه داشتند چهاردختر و چهار پسر  جوایزی نقدی اهداکرد  .

در پایان توسط یکی از خیرین کمک هزینه سفر به عتبات عالیات بین حضار قرعه کشی شد که یکی از خواهران فعال مسجد و یکی از برادران جانباز به افتخار زیارت نائل آمدند .

کانون فرهنگی وهنری خورشید شرق در مسجد امام رضا (ع) واقع در خیابان زینبیه واز مناطق محروم شهرستان می باشد

حضور اهالی ، هیات امنای مسجد و حضور پر شور کودکان و نوجوانان دختر وپسر در شب میلاد با مراسم معنوی تلاوت قرآن ، مولودی خوانی ، برگزاری مسابقه ، سخنرانی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی ونظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان سبزوار و قرائت صلوات خاصه توسط حاضرین همراه بود .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.