اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 آبان 1392 / کد مطلب: 7122 / نظرات: 0


محسنی ثانی شهادت شماری از مرزبانان کشور در حادثه تروریستی سراوان را تسلیت گفت


 نماینده مردم منطقه سبزواربزرگ در مجلس شورای اسلامی وقوع حادثه تروریستی سراوان را که به شهادت شماری از مرزبانان غیور کشورمان منجر شد ، به همه مردم ایران به ویژه خانواده های معظم شهدا تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی ، این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در گفتگویی تلفنی دررابطه با این حادثه دلخراش اظهار داشت : متأسفانه در چند سال اخیر در مرزهای شرقی ایران به ویژه درمجاورت با کشور پاکستان مرتباً شاهد بروز تشنجات مرزی و ترددهای غیرمجاز افراد وابسته به برخی گروهک های ملحد تکفیری هستیم که انشعاب هایی از گروهک های تروریستی القاعده و طالبان می باشند.

 وی افزود : در پس انجام این تحرکات تروریستی ردپای سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای همسایه و پشتیبانی دولت های استکباری جهان و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل قابل مشاهده است.
محسنی ثانی سپس تأکید کرد: هر چند گروهک های تروریستی طالبان و القاعده دست پرورده آمریکا و همپیمانانش هستند ، اما در حال حاضر به آفت بزرگی برای کل جهان حتی برای خود آمریکا و سایر کشورها ی هم پیمانش تبدیل شده اند و حرکت های تروریستی گروهک های تکفیری وابسته به القاعده و طالبان در نقاط مختلف جهان باعث به یک تهدید مهم بین المللی تبدیل شده است که ایران اسلامی به دلیل همسایگی با افغانستان و پاکستان یکی از بیشترین آسیب ها را تا کنون متحمل شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه  داد : نواحی شرقی ایران مرزهایی طولانی با دو کشور پاکستان وافغانستان دارد و همین موضوع برقراری امنیت در سرتاسر این مرزها را دشوار می کند خصوصا اینکه دولت پاکستان تقریبا هیچ گونه نظارت و حضور اطلاعاتی یا فیزیکی در نواحی مرزی خود ندارد.
وی سپس اظهار داشت : کمیسیون امنیت ملی مجلس از دولت درخواست کرده است که هر چه سریعتر هیئتی را به پاکستان بفرستد تا نسبت به چگونگی مقابله با این گونه ناآرامی های مرزی با مقامات ارشد پاکستان گفتگو کنند.
نماینده شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد همچنین از جلسه ای که فردا پیرامون بررسی حادثه تروریستی سراوان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار می شود ، خبر داد وگفت : هر چند جمهوری اسلامی ایران تا کنون تا حد زیادی در امر انسداد مرزها و تقویب تشکیلات مرزبانی درنواحی شرقی کشور عملکرد موفقیت آمیزی داشته است ، اما هنوز تدابیر بیشتری لازم است تا امنیت به طور کامل دراین نواحی برقرار شده و از بروز حوادث دلخراش دیگر جلوگیری به عمل آید.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.