اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 آبان 1392 / کد مطلب: 7115 / نظرات: 0


جایگاه اول سبزوار در اجرای طرح بیمه روستائیان


مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح بیمه روستاییان و عشایر در استان تاکنون سبزوار با ۶۷ درصد در جایگاه اول استان قرار دارد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از فارس، مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: ۹۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در استان هستند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳۰ هزار نفر دیگر نیز به این جمعیت اضافه شود.

محسن کاظمی اظهار داشت: در سطح استان خراسان رضوی در مجموع ۴۷۴ هزار نفر خانواده روستایی و عشایری داریم که از این تعداد ۲۶۰ هزار نفر شامل طرح بیمه هستند.

وی افزود: از تعداد افراد مشمول در سطح استان تاکنون فقط ۹۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که عدم اطلاع‌رسانی لازم و همکاری نکردن روستاییان و عشایر از نقاط ضعف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه شرط سنی برای مردان ۱۸ تا ۵۵ سال و زنان ۱۸ تا ۵۰ سال در قالب این طرح تعیین شده گفت: این گروه‌ها می‌توانند با مراجعه به ۱۸۲ کارگزار در سطح شهرستانهای تحت پوشش از مزایای طرح برخوردار شوند.

کاظمی گفت: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی کشور این بیمه برای کلیه روستاییان با مزیت از کارافتادگی ناشی از کار، مستمری و بازنشستگی است.

وی با اعلام اینکه روستاییان با پرداخت ۱۵ درصد حق بیمه که از این مقدار ۱۰ درصد توسط دولت و پنج درصد توسط خود آنان پرداخت می‌شود، در قالب این طرح قرار می‌گیرند، افزود: در مجموع سالیانه رقمی در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان هر بیمه‌گر روستایی و عشایری باید پرداخت کنند تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

وی از وجود ۲ هزار و ۵۲۷ خانوار مستمری‌بگیر که با پرداخت ۳۰ ماه حق بیمه بازنشسته شده‌اند در استان خبر داد که این افراد ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی از اجرای بیمه روستاییانی که در شهر ساکن هستند خبر داد و گفت: کشاورزان روستایی ساکن شهرها می‌توانند از ۱۰ روز آینده با مراجعه به کارگزاران، خود را بیمه کنند.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح بیمه روستاییان و عشایر در استان تاکنون سبزوار با ۶۷ درصد، بجستان با ۵۸ درصد و گناباد با ۵۶ درصد در جایگاه اول تا سوم استان قرار دارند و شهرهای زاوه و تربت جام با ۱۴ درصد و باخرز با ۱۳ درصد در رده پایین شهرهای استان قرار دارند.

وی به میانگین کشوری که ۳۸ درصد است اشاره کرد و افزود: امید است تا پایان سال با برنامه‌ریزی انجام شده به میانگین کشوری برسیم.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.