اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 1 آبان 1392 / کد مطلب: 7095 / نظرات: 0

در شورای آموزش و پرورش داورزن :


فرماندار خواهان حل مشکلات آموزشی داورزن شد


فرماندار شهرستان داورزن گفت: معلمان تبدیل وضعیت شده  شهرستان داورزن در روند آموزش دانش اموزان و اداره کلاس مشکلاتی را بوجود آورده اند.

مهندس اسماعیل غفاری در جلسه شورای آموزش پرورش این شهرستان با بیان این مطلب گفت: متاسفانه اقدام اداره کل آموزش و پرورش در تبدیل وضعیت این نیروها از حالت خدماتی به آموزشی  مشکلات دانش اموزان مناطق محروم را افزایش داده است  .

وی تصریح کرد: علاوه بر آموزشهای کوتاه مدت بایستی دورهای دراز مدت نیز برای این گروه از معلمان انجام می شد که متاسفانه در این خصوص کم کاری شده است .

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان داورزن با اشاره به گلایه والدین دانش آموزان از عدم تجربه کافی برای آموزش این گروه از معلمان تصریح کرد: علاوه بر محرومیت این شهرستان از امکانات ،این مناطق از معلمان مجرب و با سابقه نیز محروم است .

مهندس اسماعیل غفاری حضور 26 نیروی خدماتی  به عنوان نیری اموزشی  این شهرستان را یاد آورشد و گفت: به ازای حضور این گروه تعداد زیادی  از معلمان مجرب این شهرستان به دیگر شهرستانها منتقل شده اند.

وی  با اشاره به برخی اعتراضات دانش آموزی در خصوص مشکلات و کمبود امکانات  ثبات رای در اقدامات مسئولین را یاد آورشد و ادامه داد: باید مسئولین با اقدامات سنجیده و تصمیمات درست راه را بر اعتراض و یا تجمع ببندند.

فرماندار شهرستان داورزن در ادامه از 13 آبان به عنوان نماد استکبار ستیزی ملت ایران یاد کرد و ادامه داد: هرچند این روز با حضور دانش اموزان در مراسم راهپیمایی عجین شده است ولی  حضور اقشار مختلف  مردم در این راهپیمایی جلوه خوبی به آن داده است .

وی حرکت رو به رشد علمی کشور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در حرکت علمی کشور نقش اموزش و پروش و معلمان انکار ناپذیر است .

فرماندار شهرستان داورزن از پیشرفت تحصیلی دانش اموزان و قبولی انان در موسسات آموزش عالی و افزایش درصد قبولی دانش اموزان تقدیر کرد

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان داورزن در ادامه  آسیب شناسی لازم برای جلوگیری از ترک تحصیل و یا مهاجرت دانش اموزان به دیگر شهرها را خاطر نشان شد و گفت: وجود یک آموزشگاه نمونه دولتی در منطقه باعث نخبه پروری در این شهرستان خواهد شد.

بخشدار مرکزی شهرستان داورزن نیز استفاده از ظرفیتهای موجود در انجمن اولیا و مربیان را بسیار مهم برشمرد.

علی اصغر عین آبادی در این جلسه افزود: در مسیر تعلیم و تربیت  باید به بهترین وجه از این ظرفیت مادی و معنوی انجمن اولیا و مربیان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش  استفاده کرد .

عضو شورای شهرستان داورزن نیز در سخنانی با اشاره به اهداف شورای شهرستان تصریح کرد: این شورا همسو با اهداف  آموزش و پرورش مطالبات بحق مردم از آموزش و پرورش را پیگیری می کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش  شهرستان داورزن نیز در سخنانی با اشاره به شروع سال جدید آموزشی گفت: اقدامات لازم برای  ساماندهی نیروی انسانی در این اداره صورت گرفت.

محمد علی صادقی شکیب ادامه داد: با توجه به انتقال زیاد نیروهای آموزشی این اداره به دیگر شهرستانها خوشبختانه با کمترین مشکل نیروی لازم  مدارس این شهرستان تامین شده است .

وی رشد علمی دانش اموزان مدارس این شهرستان را خاطر نشان شد و گفت: بیش  از 40 درصد  دانش آموزان این منطقه در دانشگا هها و موسسات  دولتی  حائز رتبه شده و مشغول تحصیل شده اند .

این مسئول حضور مسئولان شهرستان را در روز بازگشایی مدارس ستود و ادامه داد: اجرای برنامه ای پرورشی از جمله مسابقات قرآنی و برگزاری جشن ستارگان و تجلیل از دانش آموزان و همکاران حائز رتبه های برتر استانی از جمله اقدامات این اداره در روزهای آینده خواهد بود





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.