اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 آبان 1392 / کد مطلب: 7088 / نظرات: 0


گردهمایی فعالان عشایری در سبزوار


رئیس اداره امورعشایری سبزوار به مناسبت گرامیداشت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، از برگزاری گردهمایی سرگروه ها و اعضاء هیئت مدیره شرکت تعاونی عشایری این شهرستان با حضور 35 نفر خبر داد.

مهندس محمد نبوی فرد هدف از برگزاری این گردهمایی را علاوه بر بررسی حوادث ناشی ازبلایای طبیعی، به آشنایی حاضرین با مسائل و اموراتی دانست که باعث به حداقل رسانیدن خسارت های احتمالی ناشی از آن می شود.

علی اکبر ایزدی، مسئول دفتر مشارکت های اقتصادی و مردمی شهرداری شهرستان، مدیریت بحران را مجموعه ای از اقدامات برنامه ریزی شده در قبل و حین و بعد از بحران دانست که با هدف پیشگیری و یا مهار و کنترل بحران و از بین بردن آثار آن موجب برگشت، به شرایط قبل از بحران می شود.

وی در ادامه از اقدامات پیشگیری از حوادث ناشی از وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل به مقاوم سازی مناطق مسکونی عشایری و عدم چرا دام در مسیر سیلاب ها اشاره داشت وگفت به هنگام وقوع سیل بایستی دام ها را به ارتفاعات برد تا بتوان خسارت های احتمالی ناشی از آن را به صفر رسانید.

ایشان همچنین نقش آموزش و رسانه را در کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی بسیار حائز اهمیت بشمار آورد.

در خاتمه یادآور می شود سبزوار دارای 615 خانوار عشایری است که در بخش های روداب و مرکزی و شهرستان های خوشاب و داورزن، در 35 محله مستقر می باشند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.