اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 26 مهر 1392 / کد مطلب: 7029 / نظرات: 1


جوانان سبزواری در هنرانیمیشن استعداد بالایی دارند


جوانان سبزواری در هنرانیمیشن استعداد بالایی دارند مدیر اجرایی موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق :جوانان سبزواری در هنرانیمیشن استعداد بالایی دارند

به گزارش سبزوارپیام،مدیراجرایی موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق از استعداد بالای هنرمندان جوان سبزواری در زمینه هنر پویانمایی خبر داد و گفت : از آنجایی که طبق آمارهای اعلام شده در جهان هنرانیمیشن تا سال 2015 سینما را تحت سیطره خود در می آورد ، حمایت مسوولان و سایر فعالان و علاقه مندان به امور فرهنگی ، از گسترش هنرپویانمایی در ایران ضروریست.
زهرا شیرازی با اشاره به پذیرفته شدن جدیدترین تولید انیمیشنی هنرمندان جوان سبزوار با نام "فرصت های طلایی" در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، اعلام کرد : موسسه فرهنگی هنری کیاسبز تهیه کنندگی  این اثر هنری را برعهده داشته و خانه هنر دانشجو نیز دراین امر مشارکت کرده است.
وی انگیزه موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق از حمایت از این گونه فعالیت های هنری در دارالمومنین سبزوار را ، حفظ  سنت های ارزشمند بومی ، اشاعه فرهنگ  اسلامی و آموزه های اخلاقی ، ارائه آموزش های شهروندی ، اشتغال زایی برای جوانان از طریق شکوفایی استعدادهای هنری آنان و ترغیب و تشویق هنرمندان محلی  جهت پرورش وهدایت استعدادهایشان به سمت صنعت تولید آثار هنری پردرآمد و اثرگذار عنوان کرد.
شیرازی ادامه داد : موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق پیش از این نیز از آثار انیمیشنی دیگری در دیار سربداران حمایت کرده است که برخی از تولیدات پیشین این موسسه عبارتند از : انیمیشن  "یک روز عادی" به سفارش دانشگاه علوم پزشکی  سبزوار ، انیمیشن "پرواز"  کاری برای معرفی فرودگاه سبزوار ، حمایت از  ساخت و تهیه  قسمتی از انیمیش داستانهای آتی کلو  که  این اثر هنوز در دست تولید است.

 انیمیشن پرواز                  انیمیشن یک روز عادی                 انیمیشن فرصت های طلایی
رئیس سابق کانون هنرمندان شهرستان سبزوار سپس اظهار داشت : از ابتدای شروع فعالیت های انیمیشنی در  سبزوار همراه این گروه از هنرمندان بوده و از اینکه پس از طی کردن سختی های اولیه کار و دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی نظیرکمبود بودجه و امکانات ، امروز شاهد تولیدات ارزشمندی در حوزه پویانمایی توسط جوانان سبزواری است ، بسیار خرسند است.
شیرازی در پایان  به  گروه مهندسی پویانمایی "سروستان سبزوار" که  مجری تولید انیمیشن 13 قسمتی "فرصت های طلایی" بوده، بابت این موفقیت تبریک گفت و همچنین  از زحمات و پیگیری های سید نوراله رضوی  مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم و کارگردان  در مقام کارگردان این اثرهنری تشکر کرد  و نیز همکاری های موثر خانه هنر دانشگاه حکیم سبزواری از تولید این اثر موفق انیمیشنی در سبزوار را قابل تقدیر عنوان کرد.

گفتنی است انیمیشن 13 قسمتی "فرصت های طلایی" کاری از هنرمندان توانمند سبزواری است که اخیرا مراحل تولید این اثر به پایان رسیده و توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خریداری شده است.
دراین انیمیشن که با تأکید بر معرفی فرهنگ بومی و غنی کهن شهر سبزوار ریشه فرهنگی خراسان تولید شده است ، مخاطب با بسیاری از مشاغل ، اسامی و آداب و رسوم کهن ایران زمین آشنا می شود. کارگردان این اثر هنری سیدنورالله رضوی است و پروانه باغانی ، معصومه گنجه ای ، پروانه باغانی ، معصومه گنجه ای بر اساس طرحی از سید نورالله رضوی ، محمد علی صفورا ، فاطمه سادات رضوی ، نجمه بهنامی فر، سمانه کیوانلو ، علی عنبری، فاطمه صادقی، مهناز اعتمادی، سمانه خسروجردی، سارا کلاته سیفری و الهه توکلی پور از دیگر دست اندرکاران تولید این اثر هنری می باشند.
وب سایت خانه فرهنگ




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


محمد | ايميل
با سلام و ادب و احترام به شما و با آرزوی توفیق روز افزون برای جوانان سبزواری امید که در تمام مراحل زندگی و برای رسیدن به ارزشهای معنوی و اسلامی خداوند یاریشان کند.انشاءا...