اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 مهر 1392 / کد مطلب: 7028 / نظرات: 0

معاون فرماندار سبزوار:


آموزش مستمربراي كاهش اثرات بلاياي طبيعي ضروري است


آموزش مستمربراي كاهش اثرات بلاياي طبيعي ضروري است معاون فني و عمراني فرمانداري سبزوار گفت : آموزش مستمر و پويا براي همه افراد جامعه براي كاهش اثرات بلاياي طبيعي ضروري است .

به گزارش سبزوارپیام، محمد كلاته امروز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : بايستي مانورهاي فرضي فراگير شده و همه افراد آموزشهاي لازم را در اين خصوص فراگيرند تا در لحظه بحران بتوانند در برابر حوادث ايمني نسبي داشته باشند.
وي ادامه داد : ارتقا آموزش و آگاهي در عموم دانش آموزان و مربيان آموزشي موجب مي شود تا آنان با انتقال آموخته هاي خود به جامعه و محيط زندگي ، باعث ايجاد محيطي امن براي خود و ديگران در برابر زلزله و بلاياي طبيعي ديگر شوند.
وي اظهار داشت : برگزاري مانورهاي مختلف،هدفمند، واقعي ، مداوم و مستمر در طول سال در قالب مانورهاي شبيه سازي شده اقدامات در زلزله هاي گذشته، بايد به عنوان يك اصل در راس برنامه هاي مدارس و مراكز آموزشي قرار گيرد.
معاون فني و عمراني فرمانداري سبزوار گفت : ارتقا آموزش و آگاهي در خصوص حوادث و بلاياي طبيعي و نحوه برخورد افراد با حوادث موجب مي شود تا در صورت وقوع اين حوادث با اقدامات صحيح و سريع شاهد كاهش اثرات جبران ناپذير آن باشيم.
رييس جمعيت هلال احمر سبزوار نيز آگاهي دادن به دانش‌ آموزان در مورد حوادث غير مترقبه و طبيعي و نيز ايجاد آمادگي براي انجام واكنش‌هاي صحيح و سريع در برابر آن اين حوادث را از اهداف برگزاري اين مانور ذكر كرد.
رمضانعلي مومني همچنين حفظ آمادگي نيروهاي امدادي از جمله جمعيت هلال احمر و ساير دستگاه هاي عضو مديريت بحران و ارائه آموزش هاي لازم به دانش آموزان را از ديگر اهداف برگزاري مانور ها عنوان كرد.
وي با بيان اينكه با آموخته هايي كه در مانور ها در مدارس ارائه و تمرين مي شوند، مي توانند گره هاي به وجود آمده در اوج حادثه اي همچون زلزله را باز كند افزود : دانش آموزان با اتكا به اين آموزش ها با آرامش و اطمينان خاطر به استقبال حادثه رفته و همين آرامش نسبي رواني مي تواند تا حد بسيار زيادي از تلفات و آسيب هاي روحي و رواني در هنگام و بعد از زلزله بكاهد.
رييس جمعيت هلال احمر سبزوار با اشاره به اقدامات و برنامه ريزي هاي انجام شده در خصوص آموزش مسائل ايمني، گفت : آموزش هاي كمك هاي اوليه ، پناه گيري و خروج از مكان توسط نيروهاي آموزش ديده و متخصص هلال احمر در مدارس ، مراكز بخش ها و روستاها ارائه مي شود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.