اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 25 مهر 1392 / کد مطلب: 7025 / نظرات: 0

در شهرستان داورزن /


محصول فلفل بر روي دست كشاورزان مانده است


محصول فلفل بر روي دست كشاورزان مانده است  كشاورزان داورزن در خراسان رضوي مي گويند: به دليل واردات بي رويه فلفل از كشور هندوستان و پايين آمدن قيمت آن امسال بخشي از محصولات روي دستمان مانده است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا، در اواخر فصل برداشت فلفل از مزارع شهرستان داورزن، كشاورزان از وضعيت نامطلوب اين محصول در بازار اظهار گلايه دارند و دست كمك به سوي مسوولان دراز كرده اند.
يكي از اين كشاورزان به خبرنگار ايرنا گفت: به دليل واردات زياد فلفل از كشور هندوستان، محصول فلفل شهرستان داورزن ديگر مانند گذشته به فروش نمي رسد و خريداران قيمت بسيار پاييني كه به هيچ وجه متناسب با هزينه ها نيست، پيشنهاد مي دهند.
غلامرضا كهرمي افزود: جلوي صادرات فلفل توليدي شهرستان داورزن گرفته شده و محصولات مانند گذشته خريداران خوبي ندارند لذا امسال از بابت فروش محصول سود خوبي نصيبمان نشد.
وي بيان كرد: داورزن يكي از نقاط شاخص به لحاظ توليد فلفل قرمز در كشور است اما به موازات آن صنايع تبديلي و امكان فرآوري محصول در اين شهرستان فراهم نشده است.
مدير جهاد كشاورزي داورزن نيز به خبرنگار ايرنا گفت: در ۷۰۰ هكتار زمين زير كشت فلفل قرمز در اين شهرستان ۲۱ هزار نفر كار كاشت، داشت و برداشت محصول را برعهده دارند.
حسين تاج آبادي افزود: پيش بيني شده است تا پايان فصل برداشت فلفل در شهرستان داورزن كه تا پايان ماه جاري مي باشد، بيش از ۱۵ هزار تن فلفل تر و بيش از سه هزار تن فلفل خشك برداشت شود.
وي بيان كرد: سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن فلفل قرمز در ۳۵ كارگاه داورزن پودر مي شود و به نقاط ديگر كشور صادر مي گردد.
او اظهار داشت: امسال فلفل كاران داورزن به دليل كاهش صادرات ناشي از تحريم هاي اقتصادي و پايين آمدن قيمت متضرر شدند كه بايد در اين زمينه چاره انديشي اساسي شود.
وي گفت: داورزن قطب توليد فلفل قرمز و بزرگترين صادر كننده آن در كشور است كه به لحاظ ميزان توليد و سطح زير كشت رتبه نخست را دارد اما نبود سرمايه گذار براي ايجاد كارخانجات فرآوري و صنايع بسته بندي محصول كشاورزان اين منطقه را تحت تاثير قرار داده است.
مدير جهاد كشاورزي داورزن اظهار اميدواري كرد كه مسوولان براي حمايت از كشاورزان فلفل كار اين شهرستان و افزايش صادرات تدابير ويژه اتخاذ كنند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.