اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 مهر 1392 / کد مطلب: 7018 / نظرات: 0

رييس اداره بهزيستي خوشاب:


۵۰درصد از معلوليت هاي بينايي در خوشاب حاصل ازدواج هاي فاميلي است


۵۰درصد از معلوليت هاي بينايي در خوشاب حاصل ازدواج هاي فاميلي است  رييس اداره بهزيستي خوشاب گفت : بيش از ۵۰ درصد از معلوليت هاي بينايي در اين شهرستان حاصل ازدواج هاي فاميلي و تنبلي چشم است .

به گزارش سبزوارپیام،علي گرمابي امروز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به ۲۳مهر ماه برابر با ۱۵ اكتبر روز جهاني نابينايان اشاره كرد و افزود : ۸۶ نفر معلول شناسايي شده بينايي تحت پوشش بهزيستي اين شهرستان هستند.
وي گفت : از ۸۶ نفر نابينا در شهرستان خوشاب ۱۴ نفر معلول بينايي فقط از روستاي سوزنده اين شهرستان است كه علت عمده آن ازدواج هاي فاميلي و وراثت است.
وي پيشگيري را موثرترين راهكار براي كاهش آمار معلولان عنوان كرد و گفت : پيشگيري از نابينايي و يا مشكلات بينايي در اقدامات ساده اي نظير پرهيز از ازدواجهاي فاميلي، مشاوره ژنتيك، پرهيز از موقعيتهاي آسيب زا و حادثه ساز نهفته است.
وي با اشاره به اهميت مشاوره ژنتيك براي پيشگيري از معلوليت ها گفت : براي كساني كه مي خواهند اقدام به ازدواج فاميلي كنند و يا در سوابق فاميلي خود افراد معلول دارند، ضروري است مشاوره ژنتيك قبل از ازدواج داشته باشند.
گرمابي با بيان اينكه يكي ديگر از عوامل مهم و شايع نابينايي تنبلي چشم است كه فرد داراي تنبلي چشم به مرور بينايي خود را از دست مي دهد، افزود : اين كار هم با آزمايشات ساده سنجش بينايي و اقدامات اوليه بسيار ساده قابل درمان و پيشگيري است.
رييس اداره بهزيستي خوشاب با اشاره به اجراي طرح پيشگيري از تنبلي چشم در اين شهرستان گفت : براي اجراي اين طرح با بخش خصوصي قراردادي تنظيم شد و كودكان زير شش سال توسط دستگاه سنجش بينايي مورد معاينه و موارد مشكوك به تنبلي چشم به چشم پزشك ارجاع مي شوند.
وي با بيان اينكه بيشتر نابينايان اين شهرستان را قشر جوان و تحصيلكرده تشكيل مي دهد، افزود : نبود اشتغال و مسكن از مهمترين دغدغه هاي اين روشندلان است.
رييس اداره بهزيستي خوشاب با اشاره به ضرورت تشكيل جامعه معلولان در اين شهرستان، گفت : نشست ها و پيگيري هاي لازم در اين خصوص انجام شده است . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.