اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 23 مهر 1392 / کد مطلب: 7008 / نظرات: 1

امام جمعه ششتمد:


امام حسين (ع) در دعاي عرفه يك دوره عرفان عملي به ما تعليم مي دهد


امام حسين ع در دعاي عرفه يك دوره عرفان عملي به ما تعليم مي دهد  امام جمعه ششتمد گفت :حضرت سيدالشهدا (ع) در دعاي عرفه يك دوره عرفان عملي را به ما تعليم داده است.

به گزارش سبزوارپیام، حجت الاسلام و المسلمين رمضانعلي ثباتي مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : دعاي عرفه يك دوره معارف ديني است و اگر كسي دنبال عرفان حقيقي مي گردد تمام مضامين عرفاني در اين دعا نهفته است.
وي با اشاره به مضامين بالاي دعاي عرفه، افزود: در اين دعا نعمت هاي خدا و در مقابل گناه ، غفلت و نافرماني بنده بازگو مي شود.
وي با اشاره به تضرع و زاري انسان به درگاه خداوند براي آمرزش گناهان ادامه داد : پس از آن در اين دعا آمده است خداوندا من چگونه با اين همه گناه و با اين اعضاي آلوده به گناه، به تو روكنم .
امام جمعه ششتمد اظهار داشت : در اين دعا انسان متوجه نعمت هاي خدا مي شود و اينكه ما انسان ها در مقابل اين نعمت ها چه كرده ايم.
وي با اشاره به احاديث و روايات به نعمت روزي دادن به انسان از طرف پروردگار اشاره كرد و گفت : در روايت داريم خداوندي كه انسان را در رحم مادر ، زمان تولد و از شير گرفتن طفلي كه توانايي هيچ كاري را نداشت روزي و آرامش را به او عطا كرد در بقيه مراحل عمر انسان هم روزي او را مي دهد زيرا خداوند روزي انسان ها را تضمين كرده است .
وي بيان كرد : در روز عرفه بايستي فرازهاي اين دعا براي همه بويژه نسل جوان جامعه ترجمه و توضيح داده شود تا آن پيوند مطلوبي كه در اين دعا بين بنده و قدرت لايزال الهي برقراراست، انجام پذيرد.
حجت الاسلام ثباتي مقدم گفت : اگر دعاي عرفه با دقت و حال خوانده شود و آن پيوند مطلوب در اين دعا برقرار شود نتايج بسيار ارزشمندي را بر زندگي انسان مي گذارد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.