اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 مهر 1392 / کد مطلب: 7005 / نظرات: 0


۹۰ نفر با انواع اختلالات شنوايي زير پوشش بهزيستي خوشاب هستند


۹۰ نفر با انواع اختلالات شنوايي زير پوشش بهزيستي خوشاب هستند  رئيس اداره بهزيستي خوشاب گفت: ۹۰ نفر با انواع اختلالات شنوايي شناسايي شده زيرپوشش اين اداره هستند.

به گزارش سبزوارپیام ، علي گرمابي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين افراد اغلب از كودكان و نوجوانان مي باشند.
وي علل مادرزادي و عوامل ژنتيكي را از مهمترين علل ناشنوايي عنوان كرد و گفت: در بررسي جغرافيايي و بومي ناشنوايي در شهرستان خوشاب با توجه به شيوع بيشتر اين اختلال در برخي نقاط روستايي خاص، به نظر مي رسد اين اختلال در اين شهرستان بيشتر يك اختلال ژنتيكي باشد.
وي با بيان اينكه مشاوره ژنتيك قبل از بارداري و مشاوره پزشكي حين بارداري كمك بسيار به پيشگيري از ناشنوايي مي كند افزود: همچنين عدم مصرف دارو به صورت خودسرانه، جلوگيري از استرس و تغذيه مناسب در پيشگيري از ناشنوايي هاي مادرزادي بسيار حائز اهميت است.
رئيس اداره بهزيستي خوشاب با اشاره به اهميت تشخيص هرچه سريع تر ناشنوايي يا كم شنوايي گفت: از هر هزار كودك، دو يا سه كودك ناشنوا يا سخت شنوا متولد شده و تعداد بيشتري در سال ‌هاي بعدي كودكي شنوايي خود را از دست مي‌دهند بنابراين بسياري از اين كودكان، نيازمند آن هستند كه زبان و گفتار را به صورتي متفاوت با ديگر كودكان بياموزند.
گرمابي افزود: به دليل نبودن بيمارستان و زايشگاه در خوشاب، غربالگري شنوايي در اين شهرستان انجام نشده و نوزادان تازه متولد شده براي اين منظور به شهرستان سبزوار اعزام شده و يا از اين خدمت محروم مي شوند.
وي وجود مركز غربالگري شنوايي در اين شهرستان را ضروري دانست و گفت: غربالگري شنوايي از اولويتهاي اساسي در پيشگيري از اختلالات شنوايي است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.