اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 21 مهر 1392 / کد مطلب: 7004 / نظرات: 0


امام باقر (ع) شكافنده دانش و منبع انوار حكمت و معدن احكام الهي بود


امام باقر ع شكافنده دانش و منبع انوار حكمت و معدن احكام الهي بود  يكي از روحانيون حوزه علميه قم گفت : امام محمد باقر (ع) شكافنده دانش در خاندان رسالت و منبع انوار حكمت و معدن احكام الهي بود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، حجت الاسلام هادي حسين پور شنبه شب در مراسمي كه به اين مناسبت در حسينيه باقرالعلوم (ع) سبزوار برگزار شد، افزود : امام باقر (ع) با برقراري حوزه درس، با كج انديشي ها، زدودن چالش هاي علمي، تحكيم مباني معارف و اصول ناب اسلامي با تكيه بر آيات رهنمون گر قرآن، مبارزه كرد.
وي با اشاره به جايگاه رفيع علمي امام محمد باقر (ع) گفت : در بيان برتري و بزرگي اين جايگاه، همين بس كه بيشترين حديث در بين جوامع حديثي شيعه، از آن امام همام و فرزند برومندش امام صادق(ع) است.
وي با بيان اينكه امام باقر(ع) در دوران امامت خويش با تلاشي جدّي و گسترده نهضتي بزرگ را در زمينه علم و پيشرفت هاي آن بوجود آورد افزود : اين جنبش به بنيانگذاري و تأسيس يك دانشگاه بزرگ و برجسته اسلامي انجاميد كه پويايي و عظمت آن در دوران امام صادق(ع)، به اوج خود رسيد.
وي با اشاره به تربيت دانشمندان برجسته در مكتب امام باقر (ع) افزود : امام با درايت و هوشياري توانستند شكافي را كه در گذر سال هاي متمادي بين قرآن و عترت در باورهاي ديني بخش عظيمي از مردم بوجود آمده بود، از ميان بردارند.
حجت الاسلام حسين پور با اشاره به بخشي از زندگي و كرامات امام باقر (ع) افزود : سيره عملي اهل بيت (ع) و امامان (ع) بايستي هر چه بيشتر در جامعه تبيين شده و به عنوان الگو در زندگي همه ما مورد توجه قرار گيرد .
شركت كنندگان در اين مراسم با سينه زني و عزاداري گوشه اي از عشق و ارادت خود به پنجمين پيشواي شيعيان جهان امام محمد باقر (ع) را به نمايش گذاشتند و در سوگ شهادت آن امام همام اشك ماتم ريختند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.