اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 20 مهر 1392 / کد مطلب: 7000 / نظرات: 0


دو هزار و ۳۸۰ تن پسته خشك از اراضي خوشاب برداشت مي شود


دو هزار و ۳۸۰ تن پسته خشك از اراضي خوشاب برداشت مي شود مسوول توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي خوشاب گفت :پيش بيني مي شود در سال جاري دو هزار و ۳۸۰ تن پسته خشك از سطح سه هزار و ۴۰۰ هكتار از باغات اين منطقه برداشت شود .

به گزارش سبزوارپیام، مهندس رمضانعلي نصرآبادي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : امسال به طور ميانگين ميانگين ۷۰۰ كيلوگرم درهر هكتار برداشت خواهد شد و اين در حالي است كه عملكرد برداشت اين محصول نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصدي كاهش را نشان مي دهد.
وي بيان كرد : شرايط آب و هوايي از جمله سرمازدگي اسفند ماه سال گذشته ،خسارت بارش تگرگ در ارديبهشت ماه و افزايش دما در تير ماه از دلايل كاهش عملكرد پسته در اين شهرستان بوده است .
وي ارقام غالب پسته در شهرستان خوشاب را شامل ۸۵ درصد كله قوچي و ۱۵ درصد ساير ارقام از جمله فندوقي ، عباسعلي ، احمد آقايي ، اكبري اعلام كرد.
مهندس نصرآبادي گفت : درشهرستان خوشاب پنج ترمينال ضبط و فرآوري پسته موجود است كه علاوه بر پسته اين شهرستان، پسته هايي كه از شهرستانهاي مجاور حمل مي شود را فرآوري مي كنند.
مسوول توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي خوشاب همچنين گفت : در راستاي سياستهاي اين مديريت در جهت توليد محصول سالم بالغ بر۸۳۰ هكتار ازاراضي پسته در برنامه توليد محصول سالم بوده كه تاكنون بيش از ۵۰۰ هكتار آن موفق به دريافت برچسب محصول سالم شده اند.
شش هزار و ۴۰۰ هكتار از اراضي شهرستان خوشاب به زيركشت پسته است كه از اين ميزان سه هزار و ۴۰۰ هكتار بارور و سه هزار هكتار نيز غيربارور است . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.