اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 مهر 1390 / کد مطلب: 699 / نظرات: 0


اختتامیه جشنواره شعر رضوی سبزوار همزمان با دهه مبارک کرامت


اختتامیه  جشنواره شعر رضوی سبزوار همزمان با دهه مبارک کرامت       به مناسبت دهه مبارک، اختتامیه جشنواره شعر رضوی در محل پژوهش سرای اسرار سبزوار با حضور مسوولان و شاعران منتخب این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در این مراسم ضمن تبریک ولادت پر سعادت عالم آل محمد(ص) علی بن موسی الرضا(ع) ارتباط بین امام و ماموم از طریق زیارت را یکی از زیبا ترین جلوه های آفرینش برشمرد و گفت :این ارتباط می تواند بوسیله دعا و کلام نغز و جملات زیبا باشد.
مجید عسکری افزود:شعر ودیعه ای الهی است که اگر در قالب معنوی و ارتباط با ائمه هدی قرار بگیرد شکوه و عظمتی لایتناهی را در برمی گیرد و شعر رضوی یکی از آثار و برکات است و برای همین یکی از ماندگارترین و پویا ترین جشنواره های ادبی کشور جشنواره شعر رضوی است که هر ساله مشتاقان فراوانی بر گرد آن به طواف معنوی حریم قدسی هشتمین اخترتابناک ولایت و امامت نایل می آیند.
وی افزود:امسالدر این شهرستان  65 نفر در دو بخش شعر رضوی و آزاد شرکت کردند که 45 نفر با 90 اثر در بخش شعر رضوی و 20 نفر با 40 اثر در بخش آزاد آثار خود را ارائه کردند.
وی افزود: در ادامه برنامه برگزیدگان بخش رضوی که در جشنواره شعر رضوی استان شرکت کردند.سمیه اکبری ،سیدمهدی نژاد هاشمی ،معصومه عباسی برگویی و سیدهادی نژادهاشمی و دیگربرگزیدگان شعر رضوی در مرحله شهرستان مهدی صحرایی ،فاطمه هواخواه حلاج ،سیدسعید احمدپورمقدم و علی عسکری کرمانی به همراه دیگر منخبین شعر رضوی علاوه بر قرائت اشعار لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت کردند.
عسکری ادامه داد: برگزیدگان بخش آزادنهمین جشنواره شعر رضوی جواد جعفری نسب ،جواد رضایی ،علی صحرایی   ،حجت مسکنی ،نسیمه فقیهی ،محمد طبسی ،سهیلا اکبری و مهدی فردی معرفی شدند که ضمن قرائت شعرهایشان به دریافت لوح تقدیر و هدیه نائل آمدند.
گفتنی است است هشت شعر شاعران سبزواری در کتاب روایت آسمان قریب منتخب اشعار نهمین جشنواره استانی شعر رضوی به همت معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و انتشارات سخن گستر چاپ شده است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.