اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 مهر 1392 / کد مطلب: 6981 / نظرات: 1

معاون عمرانی فرمانداری سبزوار:


آتش نشانی نیاز به نردبان هیدرولیک دارد


آتش نشانی نیاز به نردبان هیدرولیک دارد معاون عمرانی فرمانداری سبزوار در جلسه هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان گفت: تراکم فروشی در گذشته برای شهرستان مخاطره آمیز شده است.
محمد کلاته با گلایه از شهردار سابق سبزوار و فروش تراکم زیاد توسط شهرداری نیز اضافه کرد: متاسفانه در آن زمان هم که فرمانداری به بحث تراکم فروشی اعتراض میکرد به خاطر کمبود امکانات ایمنی شهرستان بود.

وی اظهارداشت: شهرداری سبزوار بدون توجه به وضعیت تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهرستان و نبود حداقل امکانات که یکی از آنها نردبان هیدرولیک است اقدام به این کار کرده است.

وی با اشاره به احداث ستاد  مدیریت بحران شهرستان در محل پارک سلامت نیز گفت: متاسفانه در دوران شهردار اسبق بر سردرب این سوله تابلوی آتش نشانی نصب شده که در همین جا از سازمان مربوطه میخواهیم تا این تابلو را بردارند .

وی افزود: این مکان متعلق به ستاد مدیریت بحران شهرستان سبزوار میباشد.

محمد کلاته با اشاره به آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی افزود: بحث بلایا و سوانح طبیعی هیچگاه قابل پیش بینی نیست و فقط اصول پیشگیری و مدیریتی است که میتواند از حجم آسیب های این حوادث بکاهد.

وی افزود: در کنار اصول پیشگیری از بحران باید به امر مهم آموزش نیز پرداخت و نیروهایی زبده و ریسک پذیر را برای کمک در حوادث آموزش داد.

این مسئول با بیان اینکه آموزش باید در تمام سطوح انجام گیرد تصریح کرد: این آموزش ها باید در سطح مدارس و دانش آموزان نهادینه شود تا این افراد نیز به عنوان یک مربی در سطح خانواده خود این آموزش ها را نهادینه نمایند.

وی ادامه داد: امر مهم آموزش های امداد و نجات نباید مختص به یک هفته باشد و باید در طول سال به صورت مداوم انجام شود.

مهندس کلاته خاطرنشان کرد: هرچه را که دراجرای مباحث آموزشی هزینه نماییم در حقیقت سرمایه گذاری کردیم و این سرمایه گذاری سودمند است .

وی با اشاره به برنامه های هفته کاهش بلایای طبیعی نیز گفت: در این هفته سه مانور بزرگ مهم در حوزه های , اطفاءحریق,زلزله مدارس ومانور بزرگ در فرودگاه توسط دستگاهای مدیریت بحران شهرستان اجرا خواهد شد.

وی خواستار توجه سازمان مدیریت بحران استان خراسان رضوی به شهرستان سبزوار برای تهیه نردبان هیدرولیک و امکانات اطفا حریق در ارتفاعات شد.سبزوار نیوز

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.