اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 مهر 1392 / کد مطلب: 6952 / نظرات: 1

در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سبزوار/


سهمیه اشتغال امسال هشت هزار و 990 نفر است


سهمیه اشتغال امسال هشت هزار و 990 نفر است معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار گفت : سهمیه اشتغال  این شهرستان برای امسال هشت هزار و 990 نفر است که تا امروز دو هزار و 617 نفر در سامانه ثبت شده است .
 به گزارش سبزوارپیام ، محمد کلاته روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سبزوار خواستار ثبت سریعتر آمار ثبت نام کنندگان برای مشاغل خانگی در سامانه از سوی دستگاه های اجرایی این شهرستان شد و گفت : دستگاه های اجرایی جدیت و تلاش بیشتری کنند تا قبل از موعد مقرر به تعهد اشتغال شهرستان برسیم .
 وی با اشاره به مشخص شدن سهمیه اعتباری شهرستان ها،  به بانک های عامل نیز تاکید کرد با هماهنگی که با سرپرستان استان دارند سهمیه تخصیصی به هر بانک را مشخص کنند تا هر چه سریعتر دستگاه های اجرایی طرح ها را به بانک معرفی کنند .
معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار تعهد اشتغال سال گذشته این شهرستان را 9 هزار و 500 نفر ذکر کرد و گفت :  سال گذشته 10 درصد بیشتر از تعهد اشتغال شهرستان در سامانه ثبت شد .
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سبزوار نیز در این نشست گفت : از سال 90 در مجموع بالغ بر 15 هزار نفر برای مشاغل خانگی ثبت نام شده اند که از این تعداد 10 هزار و 507 مجوز تا امروز توسط دستگاه های اجرایی صادر شده است .
 حسین ملوندی  اظهار داشت :  بیشترین مجوزها با آمار دو هزار و 998 مجوز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و پس از آن فنی و حرفه ای  با تعداد دو هزار و 296 مجوز و صندوق مهر امام رضا (ع) با دو هزار و 72 مجوز بوده است .
معاون مدیر كل و رییس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعی سبزوار به اعتبارات سال گذشته اشاره کرد و گفت : سال گذشته 16 میلیارد تومان اعتبار برای هزار و 367 طرح پرداخت شد .
ملوندی  با بیان اینکه تاکنون کمتر از 30 درصد تعهد شهرستان سبزوار در سامانه ثبت شده از دستگاه های اجرایی خواست در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند .
معاون برنامه ریزی و امور مالی فرمانداری سبزوار نیز در این نشست گفت : بایستی از توان بخش خصوصی به ویژه موسسات مالی  نیز در اشتغالزایی استفاده شود .
 حسین میردشتی با بیان اینکه تنها نباید به مشارکت بدنه دولت و بانک های دولتی در ایجاد اشتغال متکی باشیم افزود : موسسات مالی نیز می توانند در این زمینه قدم های خوبی بردارند .
 وی با تاکید براهمیت اشتغالزایی در توسعه و رونق ایجاد اشتغال پایدار را از دغدغه های جدی  مسئولان دانست و گفت : در سال های اخیر خوشبختانه قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است .
 وی با اظهار اینکه  بیشرین بحران ها و آسیب های اجتماعی به دلیل بیکاری است  ابراز  امیدواری کرد با تلاش و همکاری هر چه بیشتر مسئولان در ایجاد اشتغال گام های اساسی برداشته شود .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.