اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 مهر 1392 / کد مطلب: 6949 / نظرات: 0

مديرعامل بنياد خيريه مركز جامع سالمندان مادر سبزوار/


120نفر از مركز سالمندان مادر فاقد سرپرست هستند


120نفر از مركز سالمندان مادر فاقد سرپرست هستند مديرعامل بنياد خيريه مركز جامع سالمندان مادر سبزوار گفت: ۱۲۰ نفر از سالمنداني كه در اين مركز نگهداري مي شوند، مجهول الهويه ، فاقد سرپرست و بدون تمكن مالي هستند.

به گزارش سبزوارپیام، مهدي ذبيح اللهي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۵۰ سالمند در اين مركز نگهداري مي شوند كه علاوه بر اين تعداد ۵۰ سالمند در بخش مراقبت روزانه و ۵۰ سالمند نيز در بخش مراقبت در منزل از خدمات اين مركز به عنوان بزرگترين مجموعه هيات امنايي نگهداري از سالمندان شرق كشور استفاده مي كنند.
وي با اشاره به گذشت ۱۳ سال از فعاليت بنياد خيريه مركز جامع سالمندان مادر سبزوار و پنج سال از فعاليت بخش مراقبت از منزل اين مركز گفت: اين بخش از معدود واحدها در كشور است كه مجهز به تيم مراقبتي، پزشكي و پيراپزشكي است.
وي اظهار داشت: هزينه نگهداري هر سالمند ماهيانه حدود هشت ميليون ريال است كه اين مركز براي ارائه خدمات به ۱۲۰ سالمند مجهول الهويه و فاقد سرپرست بايد ماهيانه حدود يك ميليارد ريال هزينه كند.
وي افزود: از اين مبلغ ماهيانه ۳۰۰ ميليون ريال در قالب يارانه توسط بهزيستي پرداخت مي شود و بقيه از طريق مشاركت هاي مردمي و درآمدهاي اختصاصي مركز تامين مي شود.
وي مهدكودك، كارگاه شيريني پزي، پايگاه غربالگري شنوايي و آمبولانس را از واحد ها و امكانات اين مركز برشمرد و گفت: در مجموع ۱۶۵ نفر در اين مركز و واحدهاي تابعه آن مشغول كار هستند.
ذبيح اللهي، ايجاد دهكده سالمندان را از جمله برنامه هاي خانه سالمندان مادر سبزوار عنوان كرد و افزود: دهكده سالمندان اين شهر در زميني به مساحت ۳۰ هزار متر احداث مي شود.
وي بابيان اينكه زمين اين دهكده از سوي اداره مسكن و شهرسازي در حال واگذاري است ابراز اميدواري كرد با همكاري مسئولان و مردم اين دهكده سريعتر بهره برداري شود.
وي همچنين خواستار كمك هاي بيشتر خيرين به اين مركز شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.