اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 9 مهر 1392 / کد مطلب: 6947 / نظرات: 0

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس :


ملت ایران بهره مندی از فناوری صلح آمیز هسته ای را حق مسلم خود می داند


ملت ایران بهره مندی از فناوری صلح آمیز هسته ای را حق مسلم خود می داند رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی گفت : ملت ایران بهره مندی از فناوری صلح آمیز هسته ای را حق مسلم خود می داند و در هیچ شرایطی از این حق چشم پوشی نمی کند.
محمدرضا محسنی ثانی ضمن اشاره به بازدید تعدادی از نمایندگان عظو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سایت هسته ای "فردو" افزود : صنعت هسته ای مهم ترین صنعت "های تک" در دنیاست که استفاده های مفید فراوانی دارد و برای کشورهایی که خواهان توسعه پایدار هستند ، دستیابی به این صنعت مدرن بسیار ضروریست..
وی سپس با یادآوری برخی کاربردهای مفید فن آوری صلح آمیز هسته ای از جمله در زمینه تولید برق ، کاربردهای کشاورزی و دامپروری ، مصارف بهداشتی و درمانی و استفاده های صنعتی ، از حرکت مناسب کشورمان در جهت دستیابی به فن آوری های هسته ای ابراز رضایت کرد و گفت : از ابتدای مهرماه جاری بهره برداری و نگه داری از نیروگاه اتمی بوشهر به دست متخصصان داخلی سپرده شد و این نشان دهنده توانمندی علمی دانشمندان هسته ای ایران است که آمادگی لازم برای پذیرفتن این مسوولیت سنگین را به دست آورده اند.
نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد افزود : پیشرفت های هسته ای جوانان متعهد و دانشمند ایرانی به گونه ای است که هم اکنون شاهد انجام غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در داخل کشورمان هستیم و ایران بدون وابستگی به کشورهای خارجی ، می تواند سوخت موردنیاز رآکتور هسته ای تهران را تأمین نماید..
وی سپس اظهار داشت : بازدید اخیر نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت هسته ای "فردو" به جهت نظارت بر روند پیشرفت های هسته ای ایران و تقدیر و تشکر از متخصصان جوان و بسیجیان پرتلاش در عرصه جهاد علمی وهسته ای کشورمان صورت گرفت.
محسنی ثانی ادامه داد : دست آوردهای هسته ای امروز کشورمان ، آسان به دست نیامده ، بلکه حاصل جانفشانی و تلاش بی وقفه جوانان غیور ایران است و در این میان یاد و خاطره همه شهدای سرافراز هسته ای نظیر شهید علیمحمدی و شهید احمدی روشن که در مسیر استقلال و توسعه علمی وطن کوشیدند و سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تا همیشه برای هر ایرانی زنده و قابل احترام است.
لازم به ذکر است : "تاسيسات هسته‌اي فردو" با نام رسمی "مرکز هسته‌ای شهید علی‌محمدی فردو"، که روز دوشنبه مورد بازدید شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت ، بخشی از تاسیسات هسته‌اي ايران است که به منظورغنی‌سازی اورانیوم در منطقه ای در نزدیکی شهر قم در عمق حدوداً 90 متری زمین ساخته شده است.
این مرکز هسته ای در سال 1388 رونمایی شد و در سال 1390 به پاسداشت خدمات و تلاش های یکی از دانشمندان هسته ای ایران شهید "مسعود علیمحمدی" رسماً به نام وی نامگذاری شد.وب سایت محسنی ثانی





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.