اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 مهر 1392 / کد مطلب: 6908 / نظرات: 1

امام جمعه سبزوار :


ارزش های دفاع مقدس سرلوحه کار مردم و مسئولان قرار گیرد


ارزش های دفاع مقدس سرلوحه کار مردم و مسئولان قرار گیرد  امام جمعه سبزوار گفت : دفاع مقدس و ارزش هاي آن مربوط به يك برهه زماني نيست بلكه اين ارزش ها بايستي در طول سال و در زندگي همه مردم و مسوولان جاري بوده و سرلوحه كار آنان قرار گيرد .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين ابراهيمي روز سه شنبه در ديدار با پايوران تيپ ۴۷ مهندسي سلمان و ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار با تاكيد بر تبيين ارزش هاي دفاع مقدس براي نسل جوان جامعه افزود : امروز جنگ پايان نيافته و دشمن با جنگ نرم به سراغ ما آمده است.
وي هوشياري در مقابل جنگ نرم را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر دشمنان در دوران جنگ تحميلي جسم و سينه جوانان را هدف گلوله قرار دادند امروز مغز ، فكر و انديشه جوانانمان را هدف قرار داده اند.
وي اظهار كرد: بر خلاف جنگ سخت هشت ساله ، جنگ نرم امروز دشمنان فراگير ، همه جانبه و با عملياتي شبانه روزي است و همچون جنگ سخت رو در رو نيست.
امام جمعه سبزوار ادامه داد : راه مبارزه با جنگ نرم دفاع از ارزش ها و اعتقادات ديني است كه زمينه ظهور و بروز آن در دوران دفاع مقدس مشخص شد.
حجت الاسلام ابراهيمي در بخشي از سخنانش نظام جمهوري اسلامي را امانت دانست و گفت: مهمترين راه حفظ اين امانت عمل به وظيفه است.
امام جمعه سبزوار اظهار داشت : هدف اصلي دشمنان و ابرقدرت هاي شرق و غرب از جنگ تحميلي هشت ساله از بين بردن نظام جمهوري اسلامي بود.
وي افزود: دشمنان نظام و انقلاب در اين دوران تا بن دندان مجهز به مدرن ترين سلاح ها بودند اما ايمان نداشتند و حال آنكه نيروهاي ما در عين كم تجربگي نظامي با تكيه بر ايمان در جبهه ها حضور يافتند.
وي با بيان اينكه در دوران سلاطين گذشته در ايران هر زمان جنگ رخ داد قسمتي از خاك كشور از دست رفت ، افزود: تنها در دوران انقلاب اسلامي با هدايت معمار انقلاب ، همت ملت ايران و نيروهاي مسلح و بسيجيان دشمن حتي يك متر از خاك كشور را نتوانست جدا كند.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار نيز در اين ديدار گفت : به مناسبت هفته دفاع مقدس ۴۰۰ عنوان برنامه در اين شهرستان برگزار مي شود .
سرهنگ پاسدار جعفر نمدچيان با اشاره به تشكيل ستاد هفته دفاع مقدس و ساماندهي برنامه ها در كميته هاي تخصصي افزود : اين برنامه ها با رويكرد فرهنگي ، اجتماعي ، امنيتي و دفاع مقدس است .
وي بخشي از مهمترين برنامه هاي هفته دفاع مقدس سبزوار را شامل برگزاري پياده روي خانوادگي ، صبحگاه مشترك و نواختن زنگ ايثار و مقاومت در مدارس ، برگزاري نمايشگاه هاي مختلف ، برگزاري ايستگاه هاي صلواتي و برگزاري همايش عفاف و حجاب برشمرد.
سرهنگ پاسدار نمدچيان همچنين برگزاري همايش بزرگ فرهنگ سازي سبك زندگي اسلامي ، برگزاري همايش راويان دفاع مقدس و تجليل از زنان ايثارگر ، برگزاري همايش تجليل از پيشكسوتان و بسيجيان عادي و فعال، برگزاري جلسات سرگروه هاي صالحين ، برگزاري مراسم شبي با شهدا و برگزاري مسابقات فرهنگي و ورزشي را از ديگر برنامه هاي هفته دفاع مقدس سبزوار عنوان كرد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.