اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 مهر 1392 / کد مطلب: 6907 / نظرات: 0


همايش تجليل از ايثارگران در سبزوار برگزار شد


همايش تجليل از ايثارگران در سبزوار برگزار شد  همايش تجليل از ۳۰۰ نفر از ايثارگران سبزوار در اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا، مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي در اين مراسم گفت: ملت ما در هشت سال دفاع مقدس مستكبران و متجاوزين را به جهانيان معرفي و پرده از چهره تزويركاران كنار زدند.
حجت الاسلام حجت گنابادي نژاد افزود: به پشتوانه انقلاب اسلامي در هشت سال دفاع مقدس ملت ما ستم متجاوزان را به جهانيان اثبات كرد.
وي اظهار داشت: رزمندگان ما با پيروزي هايي كه در نتيجه رشادت ها و ايثارگري ها بوجود آمد، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستند.
وي با بيان اينكه قبل از پيروزي انقلاب دو ابرقدرت شرق و غرب بر جهان حكم مي راندند و بقيه كشورها مي بايست تحت حاكميت يكي از اين دو كشور قرار مي گرفتند، افزود: تا قبل از انقلاب اسلامي، ايران به يك كشور مصرفي و بزرگترين واردكننده گندم تبديل شده بود تا جايي كه علاوه بر كالاهاي مصرفي پزشك هم از هند و پاكستان به كشور وارد مي شد.
وي گفت: انقلاب اسلامي ايران و پس از آن هشت سال دفاع مقدس به همه جهانيان نشان داد كه مي شود بدون وابستگي به هيچ قدرتي با عزت و افتخار ايستاد.
حجت الاسلام گنابادي نژاد افزود: در سايه مجاهدت ها، جمهوري اسلامي در دنيا به يك الگو و حقيقت واقعي براي حركت هاي اسلامي تبديل شده است.
وي همچنين با اشاره به افتخارات و پيشرفت هاي جهان اسلام گفت: براساس اسناد تاريخي، علم چشم پزشكي در جهان اسلام ۷۰۰ سال جلوتر از اروپاست و دانشمندان بزرگي در زمينه رياضيات، فيزيك، نجوم، فقه و پزشكي در كشورهاي اسلامي بودند كه از افتخارات جهان اسلام است.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي بيان داشت: دوران دفاع مقدس باعث شد جايگاه تمدن اسلام كه توسط نبي مكرم اسلام (ص) ايجاد شده بود بار ديگر احيا شود.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سبزوار هم در اين مراسم با گراميداشت هفته دفاع مقدس خطاب به ايثارگران گفت : اين انقلاب مرهون خدمات شما رزمندگان و ايثارگران است.
سرهنگ پاسدار جعفر نمدچيان افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس مبارزه، ايثار ، شهادت و از خودگذشتگي را آموختيم.
وي اظهار داشت : امروز نيز وظيفه داريم ارزش هاي دفاع مقدس را براي نسل جوان جامعه بازگو كرده و آنان را با اين فرهنگ عظيم و غني آشنا كنيم .
وي با تشريح گوشه اي از واقعيات جنگ و رشادتهاي رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت : آن چيزي كه ما را پيروز كرد اتكا به خداوند تبارك و تعالي ، عنايات ائمه اطهار (ع) و ايستادگي ملت در برابر دشمنان بود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.