اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 مهر 1392 / کد مطلب: 6898 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد: رشد سريعتر ششتمد ،همراهي و همكاري نخبگان اين منطقه را مي طلبد


امام جمعه ششتمد گفت : رشد سريعتر ششتمد ، همراهي و همكاري نخبگان اين منطقه را مي طلبد. 

حجت الاسلام رمضانعلي ثباتي مقدم امروز در نشستي با خبرنگاران به تشريح وضعيت علمي،فرهنگي ،اقتصادي ،كشاورزي و اجتماعي اين منطقه پرداخت و اظهار كرد: منطقه ششتمد ، منطقه اي كوهستاني و نيمه كوهستاني است و به اين لحاظ با كمبود منابع آبي مواجه است.
وي براي رفع اين مشكل، افزود: مي توان با احداث سد و بندهاي خاكي ، ترويج كشاورزي هاي نوين و كشت هاي مناسب منطقه به اقتصاد خانواد ها كمك كرد.
حجت الاسلام ثباتي مقدم افزود: يكي از اساسي ترين شاخص هاي اقتصاد در اين منطقه كشاورزي است كه بر سه پايه آب ، خاك و نيروي انساني استوار است و تلاش در جهت تقويت كشاورزي اين خطه يك امر ضروري است.
وي ادامه داد: كاشت درخت كم آب و تدابير مناسب در حوزه كشاورزي و باغداري باعث رونق بيشتر اين منطقه مي شود.
امام جمعه ششتمد اظهار داشت: ايجاد شهرك صنعتي و صنايع توليدي همانند مواد لبني و صنايع وابسته مي تواند براي رشد منطقه با توجه به فراهم بودن زمينه آن مؤثر باشد.
حجت الاسلام ثباتي مقدم گفت: ششتمد يكي از مناطق نسبتاً محروم كشور محسوب مي شود و يكي از مهم ترين راههاي كاهش محروميت ،موضوع ارتقا است.
وي بيان كرد: اگر نقطه اي از روستا به شهر و از بخش به شهرستان ارتقاء يابد شاهد رشد و توسعه آن مي باشيم.
وي گفت : بي شك با استقرار فرمانداري در ششتمد اين خطه از كشور نيز رشد محسوسي خواهد كرد.
امام جمعه ششتمد افزود: سبزوار شهر بزرگي است و دسترسي مردم به لحاظ حوزه گسترده سبزوار و جمعيت آن سخت تر شده كه اميدواريم هرچه زودتر مردم ششتمد از نعمت ارتقاء بهره مند گردند.
امام جمعه ششتمد از رواج اخلاق حسنه در ديار ششتمد به شايستگي ياد كرد و گفت: منطقه ششتمد در حوزه اخلاق نرخ بالايي دارد اما نبايد به اين بسنده كرد ، بايد اين مهم را رشد داد.
وي ادامه داد: كم مسئله ترين منطقه در شهرستانهاي پيراموني در حوزه اخلاق ،ششتمد است و در فاكتورهاي متفاوت ششتمد رتبه خوبي دارد اما اين براي ما كافي نيست و در جهت بهبود آن بايستي تلاش نماييم.
حجت الاسلام ثباتي مقدم با اشاره به اولين سالروز اقامه نماز جمعه در ششتمد گفت: نماز جمعه در اين يكسال بسيار خوب جواب داده ولي نبايد به اين مقدار رضايت داشته باشيم و بايستي به جمعيت نمازگزاران اضافه شود و بايد برنامه ريزي لازم را انجام دهيم تا آسيب هاي احتمالي آن برطرف شود.
امام جمعه ششتمد افزود: در اين خصوص جلسات متعددي برگزار شده كه بخشي از اين موارد به لحاظ سخت افزاري بوده كه خوشبختانه اولين قدم در جهت توسعه مصلي نماز جمعه برداشته شده است.
وي ادامه داد: كلنگ توسعه مصلي در روز عيد فطر زده شده و اميدواريم با همت همشهريان و عنايت شوراي سياستگذاري فضاي مصلي نماز جمعه ششتمد را تا دو برابر مكان فعلي افزايش دهيم.
امام جمعه ششتمد اظهارداشت: اميدواريم ارتقاي ششتمد هر چه سريعتر تثبيت شود و رشد كمي و كيفي بودجه اين منطقه را شاهد باشيم.
حجت الاسلام ثباتي مقدم در حوزه فرهنگي ششتمد گفت: اين خطه از غناي فرهنگي برخوردار است و خوشبختانه نرخ باسوادي و دانشگاهي از خيلي نقاط بالاتر است و از اين جهت منطقه دچار فقر نيست ولي نياز به كار دارد.
وي افزود: ششتمد در عرصه علوم جديد و هم علوم قديمه نيروهاي ارزشمندي دارد ، ششتمد علما ، شهدا و چهره هاي بزرگ و شاخصي دارد و اين نشان دهنده غناي فرهنگي اين منطقه است.
امام جمعه ششتمد اظهار داشت: البته نخبگان اين منطقه به همراه مردم بايد براي آباداني و توسعه بيشتر ششتمد تلاش كنند.
استاد حوزه علميه سبزوار گفت: فعاليت مجدد حوزه در ششتمد و فعاليت دانشگاه در اين خطه يك نياز ضروري است.
وي از رسانه ها بعنوان زبان گوياي هر منطقه ياد كرد و گفت: هر چه رسانه ها حضوري پر رنگ تر داشته باشند زمينه رشد و توسعه منطقه را فراهم تر مي سازند.
وي ادامه داد: رسانه ها در معرفي منطقه نقش بسزايي دارند و بايد منافع ملي را در ارسال اخبار خود هميشه مد نظر داشته باشند.
امام جمعه ششتمد گفت: همه سمت و سوي خبرها در جهت منافع ملي و منطقه باشد و تلاش كنند تا زمينه تقويت منطقه فراهم گردد و حال كه مشي دولت اعتدال است ما هم بايد تلاش كنيم تا از افراط و تفريط پرهيز شود.
حجت الاسلام ثباتي مقدم افزود: گاهي خبري مي تواند منطقه را آشفته كند و گاهي هم آرام ، شما خبرنگاران مي توانيد تصويري ارايه كنيد كه خوبي هاي يك نقطه را نشان دهد و يا تصويري نامناسب از منطقه منعكس كنيد.
وي ادامه داد: خبرنگاران سعي كنند آيينه وار عمل كنند و در ابتدا سووال يا مشكل را از خود مسوول يا افراد مرتبط بپرسند و اگر پاسخ نشنيدند رسانه اي كنند.
امام جمعه ششتمد اظهار داشت: مطالبات به حق مردم را كه قابليت اجرا دارد پيگيري كنيد و البته تاكنون كاركرد رسانه در ششتمد مثبت بوده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.