اخبار سبزوار پيام :


اخبار » / تاریخ خبر: 14 مهر 1390 / کد مطلب: 689 / نظرات: 0

در همایش بیماری های قلبی مطرح شد/


یک هزار و 112 نفر سبزواری به علت بیماری های قلبی و عروقی فوت کردند


یک هزار و 112 نفر سبزواری به علت بیماری های قلبی و عروقی فوت کردند  در همایش بیماری های قلبی-عروقی مطرح شد: سال گذشته یکهزار و 112 نفر سبزواری به علت بیماری های قلبی - عروقی فوت کردند.
 در این همایش با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 761 نفر بر اثر انواع بیماری های مختلف در سبزوار فوت کردند، عنوان شد از تعداد یک هزار و 112 نفر، 297نفر به علت سکته مغزی، 471 نفر به علت سکته قلبی و 344 نفر به علت فشار خون جان خود را از دست دادند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این همایش با بیان اینکه بیماری قلبی-عروقی یک بیماری قابل پیشگیری است، این بیماری را جزو بیماری های روان تنی عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل موثر در ایجاد بیماری های قلبی فشارهای روانی و استرس هاست که باید افراد با مدیریت صحیح به زندگی سالم و قلب سالم کمک کنند.
دکتر نخعی با اشاره به اینکه با تغییر رفتارها و سبک زندگی می توان از این بیماری جلوگیری کرد،  آمادگی در مورد نحوه رفتار پیشگیری، باورداشتن راه ها و تکرار و شنیدن صحبت متخصصین را از جمله راه های تغییر رفتار و سبک زندگی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت پیشروی بیماری قلبی در کشور روند صعودی به خود گرفته و روز به روز بدتر از گذشته می شود، خواستار تغییر رفتار همه افراد جامعه بخصوص نسل جوان شد.
دکتر  وکیلی متخصص قلب و عروق سبزوار نیز با اشاره به اینکه کشور هنوز به پیک بیماری قلبی نرسیده است، گفت: میزان مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی- عروقی در سالهای آینده بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه باید با توجه به اهمیت این میزان مرگ و میر لازم است راه های پیشگیری و درمان بهتر این بیماری را شناخت، پیشگیری از ایجاد بیماری قلبی و درمان نگهدارنده برای بیماران موجود را از جمله مسئولیت های مهم همه متخصصین این بیماری عنوان کرد.
دکتر وکیلی با اشاره به اینکه سبزوار در حال توسعه است و در آن خیابان ها و معابر جدید احداث می شود خواستار ایجاد خط دوچرخه سواری در خیابان های سبزوار از سوی شهرداری شد و افزود: چرا نباید در سبزوار ایستگاه های دوچرخه سواری وجود داشته باشد، مگر سنت استفاده از دوچرخه خوب نیست، به نظر بنده اگر همه مسئولان با دوچرخه به محل کار خود بروند نه تنها به سلامتی خود کمک خواهند کرد بلکه در وقت گذاشتن برای ورزش نیز صرفه جویی می کنند.
وی خواستار بازبینی وضعیت شهرستان از سوی شورای شهر سبزوار نیز شد و اظهار داشت: احداث بلوار بزرگ را فقط برای اتومبیل معطوف نکنند و امور دیگری مانند خط دوچرخه نیز در دستور کار قرار دهند.
متخصص قلب و عروق سبزوار همچنین با بیان اینکه همه افراد و مسئولان در سلامتی جامعه نقش دارند، خواستار تشکیل کمیته ای از ارگان های مختلف با همکاری مرکز بهداشت سبزوار شد تا در تصمیم گیری ها نقش و برای حفظ سلامت و محیط مشورت داشته باشند.
دکتر ریاحی نیز در این همایش با بیان اینکه سال 2025 میلادی نخستین عامل مرگ و میر در ایران و جهان بیماری های قلبی -عروقی خواهد بود، گفت: سالانه 1/17 میلیون زندگی به علت بیماری های قلبی- عروقی از دست می رود و 82 درصد از این مرگ و میرها در کشورهای با درآمد کم و متوسط اتفاق می افتد.
وی اضافه وزن یا چاقی، استعمال دخانیات و عدم تحرک را از عوامل خطر ساز ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی عنوان کرد و گفت: این سه عامل باعث ایجاد دیابت، فشار خون بالا و اختلالات چربی که از ریسک فاکتورهای این بیماری است می شوند.منبع /سبزوارآنلاین






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.