اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 25 شهريور 1392 / کد مطلب: 6847 / نظرات: 0


برداشت ۱۸ هزار تن خربزه از سطح مزارع خوشاب پيش بيني مي شود


برداشت ۱۸ هزار تن خربزه از سطح مزارع خوشاب پيش بيني مي شود مسوول توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي خوشاب گفت : برداشت ۱۸ هزار تن خربزه از سطح مزارع اين شهرستان پيش بيني مي شود.

 به گزارش سبزوارپیام ، مهندس رمضانعلي نصرآبادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : برداشت محصول خربزه از سطح يكهزار و ۱۵۰ هكتار از اراضي زير كشت شهرستان خوشاب از چندي پيش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وي با بيان اينكه بخش مشكان و دهستان رباط جز شهرستان خوشاب از مناطق كاشت خربزه محلي به شمار مي روند، افزود : ۶۵۰ هكتار از اراضي بخش مشكان و ۵۰۰ هكتار از اراضي دهستان رباط جز به كشت خربزه اختصاص دارد.
مهندس نصرآبادي با اشاره به اينكه خربزه مشكان و رباط جز خوشاب از خانواده كو كوربيتاسه است ،گفت : خربزه مشكان داراي پوست سبز ضخيم ، گوشت نارنجي و بسيار ترد و شيرين است .
وي عملكرد خربزه محلي بخش مشكان خوشاب را ۱۸تن در هكتار در مزارع آبي و چهار تن درهكتار در ارضي ديم عنوان كرد.
مسوول توليدات گياهي جهاد كشاورزي خوشاب مقاومت به كم آبي و خشكي ، مقاومت نسبي در برابر مگس خربزه به دليل داشتن پوست كلفت ، خاصيت انبار داري بالا و با توجه به بالا بودن ECوPH آب و خاك مقاومت در برابر شوري را از مزاياي سبز اين رقم خربزه بومي ذكر كرد.
مهندس نصرآبادي در بيان خصوصيات خربزه محلي رباط جز خوشاب نيز گفت : رشد اين محصول در سايز كوچك و نسبتا يكنواخت بوده و داراي پوست نازك به رنگ زرد ، شيرين و آبدار مي باشد .
وي مقاوم بودن در برابر شوري آب و امكان كاشت بصورت آبي و ديم را از مزاياي خربزه محلي رباط جز خوشاب عنوان كرد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.