اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 شهريور 1392 / کد مطلب: 6841 / نظرات: 0


۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع كشت گلخانه اي در سبزوار وجود دارد


 رئيس اداره توليدات گياهي جهاد كشاورزي سبزوار از فعاليت ۹ واحد كشت گلخانه اي با مساحت ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام، احمد رحيمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: كشت اين واحدها شامل هزار مترمربع هيدروپونيك و بقيه كشت خاكي مي باشد.
وي توليدات اين واحدها را گياهان دارويي و توت فرنگي هركدام به مقدار هزار متر مربع، گل و گياهان زينتي به مقدار ۵۰۰ متر مربع و بقيه را نيز خيار درختي دانست.
وي سطح اين گلخانه ها را بين ۵۰۰ تا سه هزار مترمربع اعلام كرد و گفت: احداث گلخانه ها به منظور توليد محصولات در خارج از فصل، به يكي از سودمندترين بخش هاي كشاورزي تبديل شده است.
وي با بيان اينكه هر مترمربع كشت خاكي حدود يك ميليون ريال و هر مترمربع كشت هيدروپونيك حدود سه ميليون ريال هزينه در بر دارد افزود: فقدان مديريت صحيح در احداث گلخانه از جمله انتخاب مكان و نوع گلخانه باعث عدم بهره وري مناسب از سرمايه و امكانات اين واحدها مي شود.
وي اظهار داشت: هم اكنون ۱۲ متقاضي در اين شهرستان موفق به اخذ مجوز احداث گلخانه به مساحت ۳۳ هزار مترمربع شده اند كه در صورت دريافت تسهيلات به بهره برداري خواهند رسيد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.