اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 24 شهريور 1392 / کد مطلب: 6836 / نظرات: 0


برگزاری کارگاه آموزشی اتوماسیون سالن های مرغداری در سبزوار


مسئول روابط عمومی جهاد كشاورزي سبزوار از برگزاری کارگاه آموزشی کنترل هوشمند سالن های مرغداری گوشتی، با حضور 60 نفر از مرغداران این شهرستان خبر داد.
غلامرضا چشمی اظهار داشت این کارگاه توسط بخش مرکزی با همکاری بخش خصوصی به منظور آگاه سازی و ارتقاء سطح دانش مرغداران در راستای کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت تولید برگزار گردید.
در این جلسه دکتر طاهری، رشته دامپزشکی پیرامون مشخصات سیستم های کنترل هوشمند، و چگونگی نصب و عمل سنسورهای کنترل ترکیبات هوا، رطوبت، دما و تهویه مطالبی ارائه داد و گفت با اطلاح سیستم تهویه از بروز 70 درصد خسارت ناشی از بیماریهای تنفسی طیور جلوگیری می شود.
وی در ادامه از مزایای هوشمندسازی سالن های مرغداری به کاهش مصرف سوخت و انرژی تا 60 درصد، افزایش بهره وری از واحد سطح، افزایش وزن بین 200 تا 300 گرم در هر قطعه، کاهش 5 تا 7 روزه ی  طول دوره پرورش، کاهش بیماری ها و مصرف دارو، کنترل کیفیت هوای سالن و کاهش نیروی کارگری بدلیل مکانیزه شدن سیستم ها اشاره کرد.
در خاتمه یادآور می شود سبزوار با داشتن 450 واحد مرغداری گوشتی و ظرفیت حدود 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در سال و تولید سالانه 29 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ، رتبه اول تولید در استان را به خود اختصاص داده است.
                                                                                            




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.