اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 22 شهريور 1392 / کد مطلب: 6807 / نظرات: 0

رييس كميته امنيت داخلي مجلس :


ديپلماسي فعال ايران ،آمريكا را به عقب نشيني واداشت


ديپلماسي فعال ايران آمريكا را به عقب نشيني واداشت نماينده مردم سبزوار و رييس كميته امنيت داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت : ديپلماسي فعال جمهوري اسلامي ايران در قبال مسئله سوريه ، آمريكا را به عقب نشيني از مواضع به شدت قهرآميز خود وا داشته است.

محمدرضا محسني ثاني افزود : آمريكا در هفته هاي اخير تهديداتي جدي در رابطه با حمله نظامي به سوريه را مطرح كرده بود و مقامات اين كشور بسيار مصمم بودند كه جنگ در سوريه را آغاز نمايند.
وي افزود: اما فضاي خوبي كه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در منطقه ايجاد كرد ، باعث آن شد كه دولتمردان آمريكا مواضع خود را تا آنجا تعديل كنند كه رييس جمهور آمريكا از كنگره اين كشور درخواست كرد ، رأي گيري براي زمان حمله به سوريه را به تأخير بياندازد.
وي همچنين طرح پيشنهادي كشور روسيه در ارتباط با بحران سوريه و موافقت ايران و تعدادي ديگر از كشورهاي منطقه با اين طرح را از ديگر دلايلي برشمرد كه ، آمريكا را در تصميم خود براي حمله نظامي به سوريه با ترديد مواجه شد.
نماينده مردم سبزوار، جوين ، جغتاي ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در ادامه ابراز اميدواري كرد كه طرح روسيه براي نظارت بر سلاح هاي شيميايي نه فقط در محدوده كشور سوريه بلكه بايد در همه كشورهاي منطقه و جهان اجرا شود ، چرا كه آمريكا و اسرائيل خود با داشتن تعداد زيادي از سلاح هاي مرگبار شيميايي و بمب هاي اتمي ، بزرگترين تهديد كننده هاي امنيت و صلح در جهان محسوب مي شوند.
وي سپس به دلايل حمايت ايران از سوريه اشاره كرد و گفت : سوريه كشوري است كه از گذشته تا كنون همواره يكي از متحدان سياسي ايران در منطقه بوده و هم اكنون نيز هم پيماني ها و منافع مشترك بسيار زيادي بين ايران و سوريه وجود دارد.
محسني ثاني همچنين اظهار داشت : حتي در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران ، حزب بعث سوريه با وجود هم پيماني هايي كه با حزب بعث عراق داشت ، خط خود را از صدام جدا كرده و به اتحاد سياسيش با ايران پايبند باقي ماند.
وي ادامه داد: بنا به همين دلايل كشورهاي استكباري سوريه را به عنوان يكي از محورهاي مقاومت درمقابل خواسته هاي زورگويانه خود در منطقه خاورميانه مي دانند و از همين رو در دو سال اخير ، از طريق كودتايي جنايت بار ، در صدد سرنگون ساختن حكومت بشاراسد برآمده اند.
وي اتهام بي اساس كشورهاي غربي مبني بر استفاده دولت بشار اسد از سلاح هاي شيميايي عليه معترضان اين كشور را بهانه جويي ساده لوحانه اي عنوان كرد كه قدرت هاي استكباري به وسيله آن سعي مي كنند دخالت سياسي و نظامي خود در سوريه را توجيه نمايند.
اين نماينده اصولگراي دوره هاي هشتم و نهم مجلس شوراي اسلامي افزود : سوريه هم اكنون به خط مقدم مقاومت در خاورميانه تبديل شده و طبيعي است كه جمهوري اسلامي ايران حمايت هاي خود را از اين كشور به عمل خواهد آورد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.