اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 13 شهريور 1392 / کد مطلب: 6768 / نظرات: 0


كم توجهي به فعاليت هاي پژوهشي جامعه را با كاهش بهره وري مواجه مي كند


كم توجهي به فعاليت هاي پژوهشي جامعه را با كاهش بهره وري مواجه مي كند  عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف گفت : كم توجهي به فعاليت هاي پژوهشي جامعه را با كاهش بهره‌وري در نظام تحقيقات مواجه مي كند.

به گزارش سبزوارپیام،دكتر مجتبي باقرزاده روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري پانزدهمين كنفرانس شيمي معدني ايران در سبزوار طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پژوهش يكي از محور هاي مهمي است كه ضامن پيشرفت و توسعه پايدار در هر كشور مي باشد.
وي خواستار حمايت هاي مالي بيشتر از فعاليت هاي علمي و پژوهشي شد و بيان داشت : براي افزايش كيفي فعاليت هاي پژوهشي نياز به حمايت هاي مالي بيشتر در اين زمينه است.
اين استاد برجسته شيمي معدني به تامين امكانات ، دستگاه ها و تجهيزات به عنوان يكي از نيازهاي فعاليت هاي پژوهشي اشاره كرد و اظهار داشت: در آزمايشگاه ها نياز است كه نسبت به بازسازي دستگاه هاي قديمي و يا خريداري دستگاه هاي جديد اقدام شود.
دكتر باقرزاده با بيان اينكه ايران از نظر انتشار مقالات شيمي از توان خوبي برخوردار است، گفت: كشور ما از جمله كشورهاي طراز اول در منطقه است.
وي افزود: نيروي انساني داراي تجربه و متخصص اساس و اركان امور پژوهشي است و با توجه به اينكه صنايع و منابع نفتي كشور وابستگي بيشتر با صنايع شيمي دارند تربيت نيروي متخصص مي تواند در پويايي و رشد اين صنايع كمك كند.
وي با اشاره به ورود رشته هاي جديد مثل نانوشيمي كه مورد توجه جامعه علمي شيمي است، اظهار داشت: در برنامه ريزي براي رشته هاي جديد در آموزش عالي بايد پاسخگويي به نيازهاي آتي كشور مورد توجه قرار گيرد.
وي همچنين بازنگري در سرفصل دروس را ضروري دانست و گفت: بايد هر چند سال يك بار سرفصل دروس بازنگري شوند./



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.