اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 10 شهريور 1392 / کد مطلب: 6745 / نظرات: 0


سبزوار در سالروز ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگ نشست


سبزوار در سالروز ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگ نشست  دیار سربداران در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، مردم دیار سربداران در سراسر این شهرستان بر سر در مساجد ،ادارات و منازل خود پرچم های سیاه و پارچه نوشته هایی مزین به نام امام صادق (ع) نصب کرده اند که حکایت از غم و اندوه آنان در این ایام دارد.

مردم دارالمومنین سبزوار همچنین با حضور در مجالس و محافل عزاداری امام رضا (ع) در سوگ آن امام همام عزاداری می کنند.

برگزاری آیین های عزاداری ،سخنرانی ، مداحی و نیز اطعام در مساجد و امامزاده های این شهرستان از برنامه هایی است که توسط مردم شهید پرور دیار سربداران به مناسبت این ایام برگزار می شود .

به حرکت در آمدن دسته های عزاداری و هیات های مذهبی نیز از برنامه های روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در سبزوار است که طی آن عزاداران از سمت ˈمیدان دروازه عراقˈ و ˈ خیابان اسرار جنوبیˈ به مقصد مسجد جامع سبزوار عزداری خواهند کرد.

درشهر سبزوار و بسیاری از روستاها ی این شهرستان هم مراسم عزاداری در قالب تعزیه و شبیه خوانی و اطعام عزاداران برگزار می شود که در این آیین ها مردم بسیاری گرد هم می آیند .

امشب عاشقان اهل بیت در نقاط مختلف شهرستان سبزوار با حضور در بقاع متبرکه و مساجد با بر پایی آیین های عزاداری ، نوحه سرایی ، زنجیرزنی و سینه زنی ارادت خود را به حضرت امام جعفر صادق (ع) به نمایش می گذارند.

به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) امشب بعد از نماز مغرب و عشا به مدت دو شب در محل حرم مطهر امام زاده شعیب (ع) مراسمی برگزارمی شود که حجت الاسلام هادی حسین پور از طلاب حوزه علمیه قم سخنرانی می کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.