اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 شهريور 1392 / کد مطلب: 6736 / نظرات: 0

رییس انجمن داروسازان کشور:


وزیر بهداشت و درمان فردی کاردان و متعهد است


وزیر بهداشت و درمان فردی کاردان و متعهد است رییس انجمن داروسازان کشور گفت : وزیر جدید بهداشت و درمان فردی کاردان و متعهد در حوزه سلامت است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل ازایرنا،دکتر محمود فاضل در جمع مسوولان اجرایی سبزوار ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی ،مدیریت و درایت ایشان در دولت اعتدال شاهد برطرف شدن مشکلات حاکم در نظام سلامت باشیم .

رییس انجمن داروسازان کشور در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه دارو گفت :بایستی سیاست ملی دارویی بازنگری شده و متناسب با نیاز روز و چشم انداز آینده تدوین شود.

دکتر فاضل افزود: البته سیاست دارویی کشور باید همراه با سیاست سلامت کشور تدوین شود زیرا دارو اولین و در برخی موارد آخرین حلقه درمان است.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور بر لزوم واقعی شدن قیمت دارو تاکید کرد و گفت : با ارایه راهکارهایی قیمت دارو باید به سمت واقعی شدن پیش رود ضمن اینکه از افزایش سهم مردم در پرداخت هزینه های دارو نیز جلوگیری شود .

وی پیشانی فعالیت های حوزه سلامت را دارو عنوان کرد و گفت :کالای استراتژیک نامی است که به لحاظ درجه حساسیت به آن داده اند و برنامه ریزی و عقلانیت دربخش دارو، بخش عمده ای از رضایتمندی مردم را پی دارد.

رییس نظام پزشکی سبزوار در ادامه به اصل رضایتمندی ارباب رجوع به عنوان اصل اساسی در بهداشت تاکید کرد و گفت : بایستی در هر مرحله از بهداشت و سلامت تمام ظرفیت ها در خدمت مردم باشد.

دکتر فاضل با اشاره به اعلام تعرفه های داروسازی در امسال گفت : روز 24 اردیبهشت ماه 92 روزی به یادماندنی در تاریخ داروسازی کشور است روزی که بنیان تعرفه داروسازی طی تصویب نامه ای به هیات وزیران ابلاغ شد.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه مالیاتی نیز خبر داد و گفت : با امضای این تفاهم نامه پزشکان در مجموع سقف متعادل تری از مالیات را پرداخت می کنند و کسانی که از درآمد کمتری در سال گذشته برخوردار بودند برای معرفی برای تخفیف به دارایی معرفی می شوند .

دبیر هیات مدیره نظام پزشکی سبزوار نیز گفت : از ابتدای شهریورماه سال گذشته تاکنون بیشترین پرونده های تشکیل شده در دادسرا مربوط به پرونده های دندانپزشکی بوده است .

دکتر رضا ناوی اظهار داشت : در یک سال گذشته در مجموع 35 پرونده انتظامی در دادسرا تشکیل شد که 12 پرونده مربوط به دندانپزشکی بوده است.

دادستان انتظامی نظام پزشکی سبزوار ادامه داد : از 35 پرونده تشکیل شده هفت مورد در دست بررسی ، 17 مورد قرار منع تعقیب ، 15 مورد رای کیفرخواست ، یک مورد انصراف و یک مورد هم پرونده مختومه شده است .

وی در ارتباط با تعداد پروانه های تشکیل شده در نظام پزشکی این شهرستان گفت: بیش از 112 پروانه در یک سال گذشته در شهرستان سبزوار تشکیل شد که 96 مورد آن صادر و 48 مورد نیز برای تمدید می باشد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.