اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 26 مرداد 1392 / کد مطلب: 6657 / نظرات: 0


درخشش دانش آموزان سبزواری درمسابقات قرآن و نماز سراسر کشور


درخشش دانش آموزان سبزواری درمسابقات قرآن و نماز سراسر کشور  مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از موفقیت دانش آموزان این استان در سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام،محمد تقی فخریان در گفتگو با مهر اظهار کرد: این دوره از مسابقات در رشته های قرائت، حفظ ، اذان و مداحی در بخش پسران از 22 مرداد تا 25 مرداد ماه در استان قزوین برگزار شد.
وی تصریح کرد: تعداد 24 تن از این استان در 2 دوره راهنمائی و متوسطه، در 4 رشته و هر رشته 6 تن در این دوره از مسابقات حضور داشتند که در مجموع با کسب 16 رتبه انفرادی ، خراسان رضوی توانست رتبه اول گروهی در بین دانش آموزان پسر سراسر کشور را به خود اختصاص دهد.
فخریان اظهار داشت: از مجموع 24 دانش آموز شرکت کننده در این دوره از مسابقات ، تعداد 6 تن در رشته قرائت، 5 نفر در رشته حفظ، 3 دانش آموز در رشته اذان و 2 نفر هم در رشته مداحی موفق شدند رتبه برتر را کسب کنند.
وی با بیان اینکه از میان 16 دانش آموز که حائز رتبه برتر شدند 7 تن مشهدی و 9 نفر دیگر شهرستانی بودند، افزود: در رشته قرائت دانش آموزان ابوالفضل طبسی و رضا تاج آبادی از سبزوار رتبه اول و سید محمدصادق حسینی ، محمدرضا جم ، مهدی بیابانی از تبادکان و هادی فصیحی از ناحیه یک مشهد مقدس رتبه برتر این مسابقات را بدست آوردند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان جواد رشید تولائی از نیشابور و رضا فاضل از بردسکن، موفق شدند رتبه اول رشته حفظ را کسب کرده و دانش آموزان رضا علیخانی از گناباد ، رضا خفاجه از تربت حیدریه و محسن میرزائی از ناحیه 4 نیز حائز رتبه برتر این مسابقات شند.
فخریان در ادامه گفت: ابوالفضل رشیدی و عرفان خزائی از کاشمر توانستند در رشته اذان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و محمد امین دم ساز از تربت جام نیز رتبه برتر را بدست آورد.
وی افزود: در رشته مداحی نیز دانش آموزان مصطفی نظام و محمد مهدی عباس زاده به ترتیب از نواحی 4 و 2 مشهد مقدس موفق شدند رتبه برتر را کسب کنند.
وی بیان کرد: دانش آموز ابوالفضل طبسی دارنده رتبه اول کشوری در رشته قرائت نیز توانست عنوان ستاره مسابقات را از آن خود کرده و قرائت قران کریم مراسم اختتامیه را قرائت کند.
همین خبر حاکی است: این مسابقات در بخش دختران از 27 مرداد تا 30 مرداد ماه در قزوین برگزار شده و 12 تن از دانش آموزان برتر استان در 2 رشته قرائت و حفظ در 2 دوره تحصیلی راهنمائی و متوسطه در این دوره از مسابقات حضور دارند.
گفتنی است: سال گذشته خراسان رضوی در دو بخش دختران و پسران در مجموع توانست 29 رتبه برتر را کسب کند ، در حالیکه امسال تاکنون و تنها در بخش پسران این استان موفق به کسب 38 رتبه برتر شده است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.