اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 26 مرداد 1392 / کد مطلب: 6654 / نظرات: 0


بايستي در راستاي بازشناسي و تعميق معارف قرآني در جامعه حركت كرد


بايستي در راستاي بازشناسي و تعميق معارف قرآني در جامعه حركت كرد  معاون دانشجويي ، فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت : بايستي با تلاش و همتي مضاعف در راستاي بازشناسي و بازگشت به قرآن و نيز تعميق معارف قرآني در جامعه حركت كرد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، دكتر محمد حسين آيتي روز شنبه در نشست خبري با خبرنگاران در سبزوار افزود : در راستاي رسيدگي به سلامت معنوي و تلاش براي استخراج و احصاي مضامين مرتبط با سلامت از منابع ديني گام برمي داريم .
وي با اشاره به رسالت وزارت بهداشت در حفظ و ارتقا سلامت در جامعه افزود : يك بعد سلامت جسمي و بعد مهمتر آن سلامت روحي و رواني در جامعه اسلامي است و آموزه هاي اسلامي و ديني نشات گرفته از احكام نوراني قرآن كه مملو از مسائل دخيل در سلامت افراد جامعه است .
وي با اشاره به راه اندازي كميته قرآن پژوهي و طب اظهار داشت : اولين نشست اين كميته در مهرماه برگزار مي شود و پس از برگزاري كنگره ملي قرآن پژوهي و طب و كنگره بين المللي را در دستور كار داريم .
معاون دانشجويي ، فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به شناسايي قرآن پژوهان براي استخراج مضامين سلامت از قرآن گفت : تاكنون حدود ۲۶۰ نفر پژوهشگر قرآني در كشور شناسايي شده و در حال شناسايي اين پژوهشگران هستيم .
دكتر آيتي با اشاره به برگزاري هيجدهمين جشنواره قرآني اساتيد ، كاركنان و دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي در سبزوار از افزايش بيش از ۲۰ درصدي شركت كنندگان درجشنواره در اين دوره خبر داد .
وي اظهار داشت : ۶۶۵ نفر در گروه اساتيد ، هفت هزار و ۶۳۵ نفر در گروه كاركنان و شش هزار نفر هم در گروه دانشجويان در جشنواره شركت كردند.
وي با بيان اينكه در مجموع ۱۴ هزار و ۲۳۵ نفر در سه گروه اساتيد ، كاركنان و دانشجويان در رقابت هاي قرآني شركت كردند، افزود :در نهايت حدود هزار نفر به مرحله نهايي مسابقات راه يافتند كه اين افراد در هيجدهمين جشنواره قرآني اساتيد ، كاركنان و دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي در سبزوار شركت مي كنند .
وي با اظهار اينكه براي نخستين بار است كه جشنواره قرآني اساتيد ، كاركنان و دانشجويان به صورت تجميعي در يك جشنوره برگزار مي شود افزود : صرفه جويي در هزينه ها ، افزايش انگيزه و تبادل تجربه از مزيت هاي تجميع سه گروه در يك جشنواره قرآني است .
معاون دانشجويي ، فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با قدرداني از دست اندركاران برگزاري خوب هيجدهمين جشنواره قرآني اساتيد ، كاركنان و دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي در سبزوار افزود : برنامه ريزي خوب و منظم در اين جشنواره مشهود بود به طوري كه شركت كنندگان بلافاصله بعد از مسابقه سي دي اجرا و نمره خود را دريافت مي كردند.
معاون دانشجويي ، فرهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت : ۱۶۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي كشور در حال تحصيل هستند.
وي افزود : اين دانشجويان با علاقمندي متفاوت هستند و برنامه ريزي خاصي در بخش فرهنگي ،قرآني ، ورزشي و پر كردن اوقات فراغت را مي طلبد.
دكتر آيتي با اشاره به انتشار فصلنامه قرآن پژوهي و طب و مجله سبك زندگي اسلامي با محوريت سلامت گفت : اين نشريات داراي درجه علمي و پژوهشي بوده و به سه زبان فارسي ، عربي و انگليسي به چاپ مي رسد.
وي با اشاره به فعاليت هاي كانون هاي قرآن و عترت دانشجويي در ۵۲ دانشگاه و دانشكده علوم پزشكي در سطح كشور گفت : كه اين كانون ها با استقبال بسيار پرشور دانشجويان علاقمند برگزار مي شود .
وي همچنين به انجام فعاليت هاي فرهنگي ، اجتماعي و قرآني در دانشگاه هاي علوم پزشكي اشاره كرد و گفت : به طور متوسط در هر دانشگاه دو تشكل دانشجويي فعال داريم كه فعاليت هاي اجتماعي ، سياسي و صنفي را رصد و به طور مطالبه گرانه از مسوولان مي خواهند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.