اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 26 مرداد 1392 / کد مطلب: 6652 / نظرات: 0

در اجرای طرحی با عنوان آشتی مردم با طبیعت/


مسیر بسک ششتمد تا سبزوار درختکاری می شود


مسیر بسک ششتمد تا سبزوار درختکاری می شود  بنیاد دکتر بسکی در اجرای طرحی با عنوان ˈآشتی مردم با طبیعتˈ مسیر حدود 35 کیلومتری روستای بسک در شهرستان ششتمد تا شهر سبزوار را درختکاری می کند.

به گزارش سبزوارپیام،دکتر غلامرضا بسکی که از مدافعان طبیعت شناخته می شود گفت: این طرح را از روستای بسک که دیار پدری من می باشد آغاز می کنم تا مقدمه ای بر تداوم تلاش های زیست محیطی و عملیاتی نمودن آنها باشد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با مشارکت خیرین و مردم انجام خواهد شد مسیر مزبور در پنج ردیف با درختان مثمر شامل انجیر، انگور، انار، عناب و زیتون و با استفاده از سرمایه موقوفات دکتر بسکی و کمک های خیرین، درختکاری می شود.

وی اظهار داشت: برای شروع کار نیز 50 میلیون ریال کمک مردمی از آلمان و آمریکا و داخل کشور اهدا شده و خود نیز مقداری از هزینه آن را تقبل می کنم.

به گفته وی، محور فعالیت این بنیاد حفظ سلامت و بقای سیاره زمین و در راس آن طبیعت، درختان، انسان ها و حیوانات با تاکید بر تغذیه طبیعی و انرژی های پاک است.

وی هزینه اجرای طرح مزبور را سه میلیارد ریال ذکر و عنوان کرد: انواع درختان مثمر که برای اجرای این طرح انتخاب شده متناسب با شرایط منطقه با نیاز اندک به آب است که در دو طرف جاده کشت می شود.

دکتر بسکی با بیان اینکه امروزه جنگل ها در حال نابودی و زوال است، افزود: این شرایط آب و هوایی و گرمای سال های اخیر که روز به روز تشدید می شود، هشداری است که تا پیش از سوختن جهان باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به تجربه گرمای 55 و 56 درجه در برخی مناطق و استان های کشور گفت: سالها است که 16 استان کشور دچار بی آبی است که در این شرایط توسعه درختان و فضای سبز ماندگار از قبیل جنگل ها می تواند شرایط را تعدیل و رطوبت و بارندگی ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد: اقدام این بنیاد نیز در جهت فرهنگ سازی و توسعه کشت درختان و آبیاری آنها با استفاده از روان آب است که به صورت کارشناسی و با استفاده از متخصصان امر انجام می شود.

دکتر بسکی افزود: ادامه این کار مستلزم مشارکت و همراهی مردم و نهادهای غیر دولتی و سایر بخش ها است.

وی اظهار داشت: اگر هر فرد دو درخت بکارد، طرح مزبور را می توان ظرف پنج ، شش ماه اجرا نمود اما اگر این همراهی نباشد شاید تا پنچ سال هم ادامه یابد.

وی ورود تشکل های غیر دولتی و نهادهای مردمی را در کاشت درختان و حفظ و نگهداری آنها ضروری خواند و گفت: حفظ طبیعت و فضای سبز برای تداوم حیات و زندگی مردم ضروری است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.