اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 مرداد 1392 / کد مطلب: 6642 / نظرات: 0

در حاشیه جشنواره قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور:


رونمایی از نمایشگاه رستاخیز در سبزوار


 مسئول نمایشگاه رستاخیز در حاشیه هجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از افتتاح و رونمایی از این نمایشگاه در این شهرستان خبر داد.
محمد رضا دیناری با بیان اینکه این برای نخستین بار است که چنین نمایشگاهی در سبزوار برپا شده، اظهار داشت: این نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم در سراسر دنیا است که برای اولین بار 110 آیه شریفه از قران مجید را از لحظه ای که انسان در حال اهتزار است تا لحظه فرا رسیدن مرگ که چه بلایی سر انسان کافر و برای انسان مومن چه نعمت هایی در انتظار است را به صورت رنگ و روغن به تصویر کشیده اند.

وی تعداد اثار موجود در نمایشگاه رستاخیز را 110 تابلو همراه با 110 آیه قرانی ترجمه شده بیان کرد و گفت: چینش اثار در این نمایشگاه مشابه برگه های کتاب مرتب شده می باشد که به صورت سیکل زمانی که انسان می میرد بعد بدنش تشکیل می شود، از قبر بیرون می آید، در صحرای محشر حرکت می کند، از 50 منزلگاه عبور می کند گذر از این وادی ها سه هزار سال طول می کشد تا به پل صراط وارد می شود و طبق اعمال خود تمام عذاب های جهنم و نعمات بهشت را می بیند.

دیناری ادامه داد: تمامی آیات قران و تفاسیر آن منطقی و وفوق العاده است هنگامی که شما تصویر را  کنار آیه می گذارید این روایت و داستان تا ابد در ذهن شما باقی خواهد ماند.

مسئول نمایشگاه رستاخیز با بیان اینکه این نمایشگاه بین المللی و وفوق العاده تاکنون مقام های کشور زیادی را به خود اختصاص داده افزود: تاثیر گذاری بسیار مطلوب این نمایشگاه سبب شده تا نمایشگاه رستاخیز در کشورهای خارجی از جمله ونیز ایتالیا، لندن و استانبول ترکیه با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شود.

دیناری ادامه داد: نمایشگاه رستاخیز بدون تردید خیلی ها را تحت تاثیر خود قرار داده هر انسانی که وارد این نمایشگاه می شود هنگامی که تمام تابلوها و تفاسیر آیات را می بیند با چشم گریان نمایشگاه را ترک می کند این نمایشگاه درس عبرتی برای همه انسان های خطاکار است و از اینکه خادم چنین نمایشگاهی هستم افتخار می کنم.

گفتنی است استارت اولیه نمایشگاه رستاخیز از سال 1372 با عنوان نمایشگاه امثال(مثل های قرآنی) زده شد بعد از آن ایده تابلو قیامت و رستاخیز در سال 82 جای خود را به این نمایشگاه داد. و هم اکنون حدود ده سالی است که نمایشگاه رستاخیر توسط هنرمندان اصفهانی در داخل و خارج از کشور در حال برگزاری می باشد.

لازم به یادآوری است که نمایشگاه رستاخیز به صورت تخصصی برگزار می شود و چندی پیش در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران به عنوان بهترین غرفه معرفی شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.