اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 مرداد 1392 / کد مطلب: 6621 / نظرات: 1

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار:


نکوداشت استاد ماستیانی در زادگاهش برگزار می شود


نکوداشت استاد ماستیانی در زادگاهش  برگزار می شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری مراسم نکوداشت استاد حسین ماستیانی در این شهرستان خبر داد .   
محمد مشکانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا داریم که مراسم نکوداشت این استاد برجسته اردیبهشت ماه سال آینده در این شهرستان برگزار شود.
وی افزود: استاد ماستیانی از چهره های شاخص هنری این شهرستان می باشد که کارنامه هنری درخشانی دارد تا جایی که او را در ردیف برجسته ترین هنرمندان شناخته شده قرار داده است .
وی افزود: استاد ماستیانی هم اکنون مدرس دانشکده ی فنی حرفه ای دخترانه بقیه الله الاعظم این شهرستان است و در طول سالیان متمادی با تدریس در رشته های مختلف ، هنرجویانی پرورده است.
وی ادامه داد:هم اکنون بسیاری از چهره های برجسته ی هنری سبزوار به نوعی خود را شاگرد محضر استاد ماستیانی می دانند، شاگردانی که خود در سطح ملی و بین المللی وجهه هنری قابل توجهی پیداکرده اند . وی افزود: تبارنامه هنری استاد به دوران کودکی او بر می گردد زمانی که با ساخت یک سری گلی در دبستان ، تفاوت کار خود را با دیگر هم دوره ها تثبیت کرد و مربیان خود را به تحسین واداشت .
وی گفت : استاد ماستیانی هنرمندی است که در زمینه ی هنرهای تجسمی به عنوان شخصیتی جامع الاطراف شناخته شده و در زمینه های خطاطی ، نقاشی ، ساخت دکور و گریم پیشکسوت است .
مشکانی در ادامه با اشاره به آثار ماندگار استاد ماستیانی از جمله هفت تندیس سربداران ، تندیس های مادر ، حاج ملاهادی سبزواری ، سهراب و ... اشاره کرد و افزود:هم اکنون نصب آثار هنری این استاد بزرگ در میادین دیگر شهرهای ایران آوازه وی را فراتر از مرزهای شهرستان و استان برده است.
وی گفت :بر متولیان امور هنری شهرستان لازم است تا با برگزاری نکوداشت هایی از این دست ، ادای دینی نسبت به بزرگواری های متواضعانه ایشان و دیگر استادان عرصه هنر سبزوار داشته باشند . 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.