اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 20 مرداد 1392 / کد مطلب: 6614 / نظرات: 0


همايش بزرگ پياده روي در سبزوار برگزار شد


همايش بزرگ پياده روي در سبزوار برگزار شد با حضور گسترده مردم و جمعي از مسوولان همايش بزرگ پياده روي در سبزوار برگزار شد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، اين همايش پياده روي عصر يكشنبه از مسير بوستان سلامت به مقصد باغ ايراني فدك توحيد شهر سبزوار برگزار شد.
رييس اداره فرهنگي ورزشي شهرداري سبزوار در حاشيه برگزاري اين همايش پياده روي ، توسعه ورزش هاي همگاني و ايجاد روحيه شور و نشاط شهروندي را از اهداف برگزاري اين همايش عنوان كرد.
محمد اختريان با اشاره به برگزاري چندين همايش پياده روي به مناسبت هاي مختلف در شهر سبزوار افزود : برگزاري اين همايش اثرات و نتايج بسيار مطلوبي به همراه داشته است.
وي افزود: پس از اتمام مراسم به ۷۰ نفر از شركت كنندگان در اين همايش به قيد قرعه جوايزي اهدا خواهد شد.
اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري ، آزادسازي كبوترها ، آيين رقص سنتي سبزوار توسط گروه هنري ورشرنگ ، اجراي موسيقي با حضور خوانندگان كشوري و ... از جمله برنامه هاي اين همايش پياده روي خواهد بود.
آيين ورشرنگ سربداران چوب بازي (چوب جنگك) و دست بازي،حركات زيبا و آهنگيني است كه بازيگران دايره وار مي چرخند و دستها را رو به آسمان به صورت دعاي دست به درگاه خدا مي سايند و معمولا اين نوع حركات را بعد از برداشت محصول و خرمن كردن آن انجام مي داده اند كه بويي از شكر گذاري به درگاه خداوند متعال داشته است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.