اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 مهر 1390 / کد مطلب: 658 / نظرات: 0


ضوابط جدید صدور مجوز برای احداث مهدکودک در سبزوار



رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: متقاضیان راه اندازی مهد کودک از این بعد می توانند در زمین هایی که در شهرک توحید سبزوار در نظر گرفته شده ساخت و ساز داشته و مهد دایر کنند همچنین بهزیستی تنها برای مناطق جنوب شهر مجوز مهد صادر می کند.

محمد حسین هادوی فر از افزایش تعداد مهدکودک های شهری و روستایی سبزوار خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته 43 مهدکودک در سطح سبزوار و 73 مهد کودک در  سطح روستاها به جز جوین و جغتای وجود داشت که امسال این مهم به 48 مهد کودک شهری و 83 مهد روستایی افزایش یافته است.

وی نیروی انسانی، نوع ساختمان و نوع برنامه را در شهریه مهدکودک های موثر دانست و افزود: شهریه مهدکودک ها براساس درجه ارزیابی شده اخذ می شود، در این راستا مهدکودک های سبزوار به مهدهای یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره و بدون ستاره تقسیم شده اند .

هادوی فر در پاسخ به سوال خبرنگار ما که در برخی مناطق شهری تجمع مهدکودک ها زیاد به چشم می خورد، خاطر نشان کرد: تجمع به گونه ای که همه مهدها در یک منطقه باشند در سطح سبزوار وجود ندارد، هر مهدی باید قانونا حداکثر هزار و حداقل 500 متر از هم فاصله داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی در تکرار سوال خبرنگار ما در مورد تجمع بیش از اندازه مهد کودک ها در مناطق بالای شهر اذعان داشت: درست است که تجمع در مناطق بالای شهر به دلیل استقبال و رضایت افراد بیشتر از مناطق پایین شهر است اما اداره بهزیستی نیز با راه اندازی 3 گروه همیار اقدام به احداث مهد کودک در مناطق محروم شهر نموده است.

وی ادامه داد: امسال صدور مجوزها فقط منوط به راه اندازی مهدکودک در مناطق پایین شهر شده و و دیگر مهد کودکی در مناطق بالای شهر راه اندازی نخواهد شد.

هادوی فر در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار ما که کاربری اکثر مهدهای سبزوار صرفا برای مهدکودک نیست، گفت: بله این راقبول دارم، اکثر مهدکودک های سبزوار استجاری، مسکونی و دارای چند اتاق هستند در این رابطه کارشناس بهزیستی تعداد اتاق ها و فضاهای آموزشی را از لحاظ بهداشتی و استحکام بررسی می کند و در صورت نبود مشکل ، تایید می شوند.منبع :سبزوارآنلاین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.