اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 مرداد 1392 / کد مطلب: 6571 / نظرات: 0

با حضور مسوولان ،فعالان قرآنی و فرهنگی و اقشار مختلف مردم /


نمایشگاه قرآنی فرهنگی ثامن الحجج(ع) گشایش یافت


نمایشگاه قرآنی فرهنگی ثامن الحججع گشایش یافت آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ قرآنی فرهنگی ثامن الحج(ع)  سبزوار  چهار شنبه شب در محل بوستان این شهر برگزار شد.

در این مراسم معنوی ،امامان جمعه شهرستان های سبزوار و ششتمد ،روحانیون ،مسوولان محلی ،فعالان قرآنی و فرهنگی و اقشار مختلف مردم حضور چشمگیری داشتند.

دادستان و رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه قرآنی فرهنگی ثامن الحجج (ع) سبزوار در این مراسم  گفت : به میزانی که جامعه از آموزه های اصیل قرآن کریم ، بیشتر پیروی کند ، میزان اختلافات حقوقی و حجم مراجعات به دستگاه قضائی کاهش خواهد یافت.
علی اکبر فرزی  افزود : قرآن کریم با استفاده از موعظه ، مثل ، انذار و تبشیر ، وضع احکام و شرایع و ... با تمامی آفات احتمالی دل و روح انسان مبارزه کرده و شفای جان هاست.
وی افزود : قرآن کریم برای تمام ابعاد فردی ، اجتماعی و نیز جنبه های اقتصادی ، سیاسی ، خانوادگی ، عبادی و ... انسان ها برنامه دارد و اگر انسان ها به طور کامل از برنامه های قرآنی پیروی کنند ، بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.
دادستان سبزوار همچنین اظهار داشت : قرآن کریم منبع ارزش های انسانی و دستورالعمل زندگی بشری و قانون اساسی عبودیت و بندگی است. و شفا بودن آن بدین معنی است که صفحه دل را از انواع مرض ها پاک کرده و موانع ضد سعادت را از بین می برد.
فرزی در بخش دیگری از سخنانش گفت : با توجه به همه ارزش های مادی و معنوی توجه فردی و اجتماعی به آموزه های قرآن کریم ، شماری از قرآن دوستان و دست اندرکاران امور فرهنگی دارالمومنین سبزوار با حمایت موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) از مدتی قبل تصمیم به برگزاری نمایشگاهی قرآنی با رویکردی جدید گرفتند.
وی افزود: برپایی این نمایشگاه با طرحی نوین ، حاصل فکر یک طلبه جوان محصل در حوزه علمیه قم است. و از ابتدای ریخته شدن این طرح ، امام جمعه معزز ، فرماندار محترم و تمامی مسوولان ادارات و فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان به خوبی از برگزاری این نمایشگاه حمایت کرده و همکاری های لازم را به عمل آورده اند.
این مسوول در ادامه به دلایل موکول شدن برپایی نمایشگاه قرآنی فرهنگی ثامن الحجج به آخرین روزهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و آماده نبودن مقدمات برگزاری در روزهای گذشته و هدف برخورداری سیل زائران و مسافرانی که پس از پایان ماه رمضان ، از مسیر سبزوار عبور خواهند کرد ، را از جمله این دلایل برشمرد.
فرزی همچنین گفت : این نمایشگاه از بخش های مختلفی از جمله بخش بانوان ، کودک و نوجوان ، عمومی ، خدمات و حجاب و عفاف برخوردار است.
وی افزود : در غرفه های مختلف نمایشگاه قرآنی فرهنگی ثامن الحجج سبزوار آموزش های عقاید ، احکام ، وضو و غسل به صورت چهره به چهره توسط اساتید مجرب به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت : شماری از مدرسانی که در غرفه ها به بازدیدکنندگان توضیحات لازم را ارائه خواهند کرد از حوزه علمیه مشهد مقدس به سبزوار آمده اند.
گفتنی است ، نمایشگاه قرآنی فرهنگی ثامن الحجج (ع) در ضلع شمالی پارک شهربازی سابق سبزوار برپا شده است و به مدت یک هفته بعد از ظهرها از ساعت 16 الی 23 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
لازم به ذکر است سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر وحید مدرس دانشگاه های سبزوار نیز به سخنرانی پرداخت و اجرای تواشیح ، قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) و ... از دیگر بخش های این مراسم افتتاحیه بود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.