اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 12 مهر 1390 / کد مطلب: 657 / نظرات: 0


مدیر کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی /سبزوار استحقاق یک سالن 6 هزار نفری هندبال را دارد.


مدیر کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی گفت: سبزوار استحقاق یک سالن 6 هزار نفری هندبال را دارد.

افشین داوری در حاشیه دیدار دوم تیم ملی هندبال با ثامن الحجج(ع) سبزوار گفت: بنده بطور مقطعی مدتی را در فدراسیون هندبال بوده ام و به خوبی می دانم که سبزوار مهد هندبال ایران است و این سالن 3 هزار نفری اصلا پاسخگوی این خیل عظیم تماشاچی نیست .

وی با اشاره به اینکه این سالن از رختکن مناسب، اتاق استراحت داوران، سرویس های بهداشتی و جایگاه اختصاصی خبرنگاران برخوردار نیست، اظهار داشت: در ابتدا اعتبار تعریف شده ای برای این موضوع وجود نداشت، با تغییراتی که مسئولان برای فاضلاب و سرویس های بهداشتی آن در نظر گرفته اند امیدواریم این امکانات به آبان ماه  و آغاز مسابقات لیگ برسد.

داوری با تاکید بر اینکه این سالن گنجایش تماشاچیان پر شور سبزواری را ندارد، افزود: از همین هفته پیگیری های لازم را انجام می دهم تا هر چه زودتر این اتفاق خوب در سبزوار محقق شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که برای مجموعه ورزشی سربداران سبزوار چه پیش گرفته اید، اظهار داشت: سالن 15 هزار نفری سربداران یکی از پروژه های بزرگ استان خراسان رضوی است که متاسفانه کارهای اجرایی آن با تاخیر آغاز شد، امسال با تلاش های نمایندگان مردم سبزوار در مجلس برای نخستین بار رقم اعتباری خوبی نسبت به سال های گذشته برای این مهم در نظر گرفته شده است.

داوری ادامه داد: فکر می کنم سه و نیم میلیارد تومان برای این استادیوم اعتبار پیش بینی شده  که هنوز ابلاغ آن به ما ارسال نشده است، با صحبتی که با بروغنی نماینده مردم سبزوار صورت گرفت وی خبر خوبی را به ما اعلام نمود که اعتبارات این استادیوم از سطح ملی به استانی تبدیل شد.

مدیر کل تربیت بدنی استان بیان داشت: با تخصیص این میزان اعتبار 80 درصد پیشرفت فیزیکی در طرح اتفاق خواهد افتاد و فاز یک آن به اتمام خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار ما که وضعیت سالن ورزشی ششتمد به کجا رسید، افزود: ساخت سالن ششتمد جزو مصوبات سفرهای دوم رئیس جمهور بود و به شرکت توسعه وعمران فضاهای ورزشی .. واگذار شد که این شرکت ساخت 14 پروژه را برعهده دارد ، امسال این مهم با پیشنهاد ما از شرکت توسعه و عمران به استان تحویل داده شد و مسکن و شهرسازی مجری طرح گردید نهایتا اعتبارات پیش بینی و موافقت نامه ها امضاء شده است.

داروی به اعتبار اولیه این سالن نیز اشاره کرد و افزود: با تخصیص 250 میلیون تومان اعتبارات استانی و فرهنگی مجری این طرح تا پایان امسال شروع بکار می کند.

مدیر کل تربیت بدنی استان در خصوص احداث ساختمان اداری تربیت بدنی سبزوار خاطر نشان کرد: مجوز ساختمان اداری باید از سوی دستگاه های نظارتی صادر شود تا عملیات اجرایی صورت بگیرد، اگر فرمانداری سبزوار مصوبات لازم را انجام و ابلاغ کند ما نیز اعتبارات این مهم را پیش بینی می کنیم.

داوری به پیست تارتان دو و میدانی نیز اشاره و اظهار داشت: قطعا پیست تارتان در استادیوم 15 هزار نفری سبزوار ایجاد خواهد شد، با تخصیص اعتبار سه و نیم میلیاردی حتما پیست تارتان و چمن استادیوم که از فاکتورهای اصلی این ورزشگاه 15 هزار نفری است احداث خواهد شد.

وی شایعه کناره گیری خود را از سمت مدیر کل تربیت بدنی استان را تکذیب کرد و گفت: این موضوع صحت ندارد، خدمت اصحاب رسانه ها نیز عرض کردم که درست است  ما خدمتگزاریم با یک ابلاغ می آییم و با یک ابلاغ می رویم اما باید این مهم را وزارت ورزش به ما اعلام و ابلاغ کند.

داوری ادامه داد: نشر اخبار ضد و نقیض فقط منجر به آسیب رساندن به بدنه ورزش می شود، واقعا حیف است. ورزش استان در ابعاد قهرمانی شاهد رشد بسیاری خوبی است  چرا باید همه چیز فقط معطوف به لیگ های حرفه ای شود، بنده بارها گفته ام 99 درصد تیم های دیگر استان ها دولتی هستند و نود و هشت و دو دهم درصد تیم های استان خصوصی، درست است در برخی رشته ها مانند فوتبال به علت چالش های مدیریتی با مشکلاتی مواجه بوده ایم اما این خصوصی شدن نیز بالاخره برای همه صاحبان ورزش واهمه هایی را ایجاد کرده است.

وی گفت: سبزوار از لحاظ نیروی انسانی، امکانات ایده آل نیست، اما مناسب است از لحاظ فنی نیز بسیار ایده آل است و می تواند سوابق گذشته هندبال را در کشور و آسیا دوباره تکرار کند، نگاه و دید ما بسیار بالا رفته و امیدواریم در این رابطه این توقعات را اصحاب رسانه به واقعیت برسانند.منبع :سبزوارآنلاین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.