اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 مرداد 1392 / کد مطلب: 6553 / نظرات: 0


آغاز بزرگ ترین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور


سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: هجدهمین جشنواره قرآنی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور۹۰۰ متسابق در بخش شفاهی از ۲۴ تا ۲۷ مردادماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار می شود.
حسین همتی سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از برگزاری هجدهمین جشنواره قرآنی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این جشنواره کشوری به مدت سه روز از 24 تا 27 مردادماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار می‌شود.
همتی این جشنواره را بزرگ‌ترین جشنواره قرآنی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواند و گفت: 900 متسابق در دو گروه خواهر و برادر در این جشنواره شرکت خواهند کرد. این مسابقات توسط داوران بین‌المللی، کشوری، استانی و منطقه‌ای قضاوت می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود افزود: این جشواره در دو رشته کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که دوره کتبی و پژوهشی آن برگزار شده است و بخش شفاهی این جشنواره فقط در سبزوار برگزار می‌شود. بخش پژوهشی نیز صورت گرفته و برترهای این بخش در جشنواره سبزوار تقدیر خواهند شد و جوایزی دریافت خواهند کرد.
بخش شفاهی شامل 6 رشته تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء است که میان اساتید؛ کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی شکل می‌گیرد.
برگزاری نشست کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی طی دو جلسه و نشست دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های هجدهمین جشنوراه قرآنی کشور خواهد بود. هر ساله انتخابات سالانه‌ شورای مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز در این جشنواره اتفاق می‌افتد که اعضای شورای مرکزی تعیین شده و به مدت یک سال فعالیت خواهند کرد.
کارگاه‌های محتلف قرآن پژوهی و حفظ اساتید از دیگر برنامه‌هایی است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است همچنین حجت‌الاسلام حمید محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جشنواره حضور داشته و یک کارگاه تخصصی «طب در قرآن» برگزار خواهد کرد.
پوستر این جشنواره نیز 22 تیرماه در هشتمین شب از بیست‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیتی، معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، حسن‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و اعضای شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی کشور رونمایی شد.تسنیم





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.